• Anonym (Konstigt)

    Han köpte present till mig för mina egna pengar.

    Min kille smsade mig idag och bad att jag skulle skicka 500 kronor på swish till honom, så jag gjorde det.

    Efter frågade jag vad han skulle göra med pengarna. Han sa då att han skulle köpa mig en present för dem. Jag trodde ju han skojade. Men...för ett tag sedan var han förbi här och lämnade en födelsedagspresent till mig (jag fyller år).

    Han gick hem nyss, vi ska ut senare ikväll och fira.

    Jag tycker dock detta var väldigt konstigt. Han köpte en födelsedagspresent till mig för mina egna pengar...

    Hur ska jag ens reagera?

  • Svar på tråden Han köpte present till mig för mina egna pengar.
  • Turandot

    Ja, det är jättekonstigt. Fick mig att tänka på flera romaner och filmer som handlar om just sådant (ibland verkliga fall). En fattig kille uppvaktar en rik tjej (nu menar jag inte att du är lika rik som Doris Duke i en av historierna jag tänker på, men nu är ju uppenbart rikare än din kille i alla fall!).

    Han "lånar" pengar av henne, och använder dem till att uppvakta henne med blommor, champagne, middagar ute och operabesök... Just i fallet Doris Duke, så hade Doris fästman "betalat för" smekmånadskryssningen på en dyr lyxkryssare. Det var bara det, att när de kom ombord så visade det sig att förskottsbetalningen inte var gjord - så hon fick lägga ut det "tills vidare". Och sedan (de var redan gifta alltså) erkände han för henne att han inte hade några pengar, att allt han påstått om sin samhällsställning var lögn...

    Bad vibes, TS! Gör slut! 

  • Tecum

    Han kanske har tillfälligt dåligt med pengar men ville ändå uppvakta dig på rätt dag, hyggligt av honom då. Men är det bara snålhet så ska du starkt överväga att dumpa. Hur är han för övrigt, brukar han "glömma" plånboken när ni är ute och har han lånat av dig förr och inte betalt tillbaka?

  • Det kommer bli bra

    Pinsamt gjort av honom. Om han hade jättedåligt med pengar borde han i så fall lånat av någon annan än dig. Men också illavarslande att någon inte har vett att spara undan om man vet att partner fyller år och man tänker fira det på något sätt.

  • Physalis

    Oj vad konstigt.

    Jag hade nog spontant frågat vad pengarna var till innan jag skickat dem, då kunde du ha sagt nej direkt där och då. Sa du ingenting när han berättade vad pengarna var till?

    Annars får du väl komma ihåg detta och låna pengar av honom till hans födelsedag :-S

Svar på tråden Han köpte present till mig för mina egna pengar.