• thimpan08

    förvärkar/sammandragningar

    Har så ofantligt mycket förvärkar, ganska kraftiga. Hållet på i över ett dygn nu, oavbrutet. Är gravid i v. 30+6.. flera stycken i timmen, de flesta kommer regelbundet. Men ibland kan de dröja 20 min emellan. Borde jag höra av mig till FL eller ska jag vänta? Ska på TUL på tisdag. Mitt fjärde barn.

  • Svar på tråden förvärkar/sammandragningar
  • Elinl90

    Ja ring in! Hade liknande och visade sig att jag hade bakteriell vaginos av bakterien gardnerella(?), vilken kan orsaka sammandragningar... Fick medicin och sammandragningarna blev mycket lugnare!

  • thimpan08
    Elinl90 skrev 2016-12-04 22:04:55 följande:

    Ja ring in! Hade liknande och visade sig att jag hade bakteriell vaginos av bakterien gardnerella(?), vilken kan orsaka sammandragningar... Fick medicin och sammandragningarna blev mycket lugnare!


    Men Gud, vad är det? Har faktiskt aldrig hört de? :O

    Tänkte om de är uvi, ätit tre kurer antibiotika under denna graviditet mot uvi.
  • Elinl90
    thimpan08 skrev 2016-12-04 22:24:04 följande:
    Men Gud, vad är det? Har faktiskt aldrig hört de? :O

    Tänkte om de är uvi, ätit tre kurer antibiotika under denna graviditet mot uvi.
    Bakteriell vaginos är i regel inge farligt, mer besvärligt med illaluktande flytningar. Har att göra med att balansen av de goda mjölksyrebakteriernas rubbas av andra mer ovälkomna bakterier (i mitt fall gardnerella).Fick förklarat av min läkare att detta kunde vara orsaken till mina sammandragningar.Jag fick en kräm som jag skulle använda i 5 dagar sen minskade mina sammandragningar drastiskt!

    Jag har ingen erfarenhet av uvi under graviditet men jag visst stämmer det att det också kan orsaka mer sammandragningar?? Ring in vettja. 
Svar på tråden förvärkar/sammandragningar