• Anonym (Mamma)

    Han styr min kost

    Sen jag blev gravid är min man på mig konstant om vad jag äter. Antingen äter jag för mycket eller för lite eller för onyttigt.

    Han vägrar köpa hem cola fast jag bett om det för jag har såna cravings, chips vill han inte heller köpa fast det är det enda jag hittat som dämpar illamåendet.

    Är det verkligen okej? Han kör med "det är mitt barn också".. Ja, men det är lika mycket mitt och barnet befinner sig i MIN kropp, alltså anser jag att jag bestämmer vad jag äter! Min dumma foglossning hindrar mig från att handla själv, börjar allvarligt överväga att använda mathem eller nåt.

  • Svar på tråden Han styr min kost
  • Mandel

    Lite galet kanske att han styr vad du äter, men vare sig cola eller chips är bra att äta så helt fel har han ju ändå inte.
    Sedan beror så klart allt på i vilka mängder.

    Du kanske kan styra över det till något nyttigare? Saltgurka om du saknar det salta och vatten istället för cola om du är törstig.

    Hade själv inget sug efter något speciellt under mina graviditeter till makens förtret och läsk har jag inte druckit på 20 år typ...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mamma)
    Mandel skrev 2016-12-05 16:45:33 följande:

    Lite galet kanske att han styr vad du äter, men vare sig cola eller chips är bra att äta så helt fel har han ju ändå inte.

    Sedan beror så klart allt på i vilka mängder.

    Du kanske kan styra över det till något nyttigare? Saltgurka om du saknar det salta och vatten istället för cola om du är törstig.

    Hade själv inget sug efter något speciellt under mina graviditeter till makens förtret och läsk har jag inte druckit på 20 år typ...


    Men jag vill helt enkelt inte det. Jag vill äta det jag är sugen på.
  • Anonym (Mamma)
    Lena skrev 2016-12-05 16:43:20 följande:

    Han verkar väldigt oempatisk hade han problem med kontrollbehov förut med?


    Nej, det är barnet har tror far illa av vad jag äter eller nåt.
  • Anonym (Mamma)
    välj användarnamn skrev 2016-12-05 16:49:57 följande:

    Tänk på barnet i första hand.


    Och exakt hur mår barnet dåligt av att jag äter chips och cola?
  • Anonym (Mamma)
    Lena skrev 2016-12-05 16:53:57 följande:

    Har han varit med på Mvc? Det kan hjälpa.


    Japp, men han hör bara det han vill höra.
  • viseversa
    Mandel skrev 2016-12-05 16:45:33 följande:
    Lite galet kanske att han styr vad du äter, men vare sig cola eller chips är bra att äta så helt fel har han ju ändå inte.
    Sedan beror så klart allt på i vilka mängder.

    Du kanske kan styra över det till något nyttigare? Saltgurka om du saknar det salta och vatten istället för cola om du är törstig.

    Hade själv inget sug efter något speciellt under mina graviditeter till makens förtret och läsk har jag inte druckit på 20 år typ...
    Men vad bra för dig då. Men nu är det så att ts vill ha cola och chips., Saltgurka är INTE chips och vatten är INTE cola. Hade det varit så enkelt hade ju inte ts tyckt detta var ett problem ellerhur?? Och eftersom du inte själv haft något sug som gravid kan du heller inte sätta dig in i ts situation. 

    Ts han är sjuk. Jag hade nog inte velat leva med en sån kontrollerande person. Skrämmande tycker jag. 
  • Anonym (Mamma)

    Sjuk är att ta i, han är jättesnäll och fin på alla sätt i övrigt, men han verkar tro atr hans medbestämmande över barnet börjar innan det ens kommit ut.

Svar på tråden Han styr min kost