• Svar på tråden Vattkoppor? (Bild)
  • alexis06

    hejj jag tycker inte det ser ut som vattkoppor, finns det på andra ställen av kroppen eller är det bara på benen? hur gammalt är barnet? kliar det? är utslagen upphöjda eller platta? feber?

  • Dixie

    Nja, tycker inte det ser ut som vattkoppor. Var finns de på kroppen? Är fet bara på benen?

  • lindajhlala25

    Det är mest på benen och några på händerna sen några få på magen. Han är bara 16 månader. Dom är lite upphöjda man känner dom när man drar handen över dom.. Nej inge feber men han har haft. Han har varit väldigt förkyld med mycket kräkningar för att få upp slem. Men nu är det bra. Nu är det bara dessa utslag

  • Dementoria

    Tredagarsfeber kanske? Då brukar barnet vara risigt och febrigt i 3 dagar och sedan när febern försvinner kommer prickarna.

  • lindajhlala25
    Dementoria skrev 2016-12-07 08:11:10 följande:

    Tredagarsfeber kanske? Då brukar barnet vara risigt och febrigt i 3 dagar och sedan när febern försvinner kommer prickarna.


    Ja alltså mina barn har nyss börjat dagis å dom är sjuka hela tiden.

    Jaha det kanske kan vara något sånt då. Fick reda på att det går höstblåsor på dagis..

    Fast det kan sätta sig på händerna fötterna och mun å ansikte. Så jag får nog avvakta å om det inte försvinner får man nog ringa vc
Svar på tråden Vattkoppor? (Bild)