• mor3

    någon som testat Linas Laktosfria barn kasse?

    Nån som testat Linas Laktosfria barn matkasse?


    Vad är det för typ av mat i den?


    Är den bra?


    Hur är kvaliten?


    Vad har ni i helhet att säga om den?


    Vi har 1 barn hemma och 2 vuxna alla tre känsliga för laktos så tänkte den kunde bli super.

  • Svar på tråden någon som testat Linas Laktosfria barn kasse?
  • Linnis92

    Det är samma mat i den som i linas barnkasse bortsett från att produkterna är laktosfria så jag tar mig friheten att svara - har vanliga barnkassen.

    Kvalitén på kassen är absolut hög. Mycket grönsaker, svenska råvaror. Bra balans mellan kött-kyckling-veg.

    Jag tycker dock inte den är prisvärd. Ska du göra korv och potatismos tex, så får du 4 ynka korvar. Vi vuxna äter gärna 2 för att bli mätta och då räcker det inte till sonen. Så väldigt ofta måste vi komplettera till kassen, vilket blir svindyrt när den redan kostar 799:-.

    Maten räcker definitivt inte till matlåda till mannen. Och nej, vi är inga som vräker i oss.

  • Linnis92

    Vad det är för typ av mat, ja lite typisk barnmat med en tvist. Ungspannkaka, fast det kanske är äpplen i. Tex. Dom har gjort en god laxpasta med citronsås.

    Väääldigt mycket olika former av ärtor skickar dom med också.

  • Dixie

    Vi hade barnkassen för ngt år sedan och jag tyckte recepten var lite tråkiga - mycket korvstroganoff och annat barnvänligt, men jag ville ha inspiration till sådant vi inte alltid lagar så vi återgick till den vanliga matkassen. Men har man kräsna barn kan den nog passa.

  • kajsaemma
    Linnis92 skrev 2016-12-07 06:40:55 följande:

    Det är samma mat i den som i linas barnkasse bortsett från att produkterna är laktosfria så jag tar mig friheten att svara - har vanliga barnkassen.

    Kvalitén på kassen är absolut hög. Mycket grönsaker, svenska råvaror. Bra balans mellan kött-kyckling-veg.

    Jag tycker dock inte den är prisvärd. Ska du göra korv och potatismos tex, så får du 4 ynka korvar. Vi vuxna äter gärna 2 för att bli mätta och då räcker det inte till sonen. Så väldigt ofta måste vi komplettera till kassen, vilket blir svindyrt när den redan kostar 799:-.

    Maten räcker definitivt inte till matlåda till mannen. Och nej, vi är inga som vräker i oss.


    Jag tycker tvärt om! Att det är jättemycket mat! 4 portioner är snarare 6 portioner skulle jag säga. Och min man äter riktigt rejäla portioner. Räcker lätt till matlåda också. För oss iallafall.
    Vi tog ett uppehåll från Linas matkasse för 5 månader sedan. Kanske har blivit mindre mat sedan dess
  • Jill 79

    Ja vi äter två vuxna, två barn och en bebis. Får nästan alltid en vuxen matlåda över. Men vissa gånger som i går när det var hamburgare så är det ju fyra hamburgare då det räknas en per portion. Men om det är sådana måltider kompletterar vi lite. Tex igår gjorde vi sötpotatis pommes till och gjorde burgarna lite mindre så bebisen kunde få en utan bröd.

Svar på tråden någon som testat Linas Laktosfria barn kasse?