Inlägg från: Anonym (Hängläpp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hängläpp?)

    Är det bara jag som håller isär blygdläpparna?

    Jag har aldrig hört något liknande.. Jag får en rak stråle ändå och inget kiss på blygdläpparna, men sen så sticker inte mina blygdläppar ut något alls. Dina kanske gör det?

  • Anonym (Hängläpp?)
    Dixie skrev 2016-12-07 22:03:17 följande:

    Att ha handen på ditt underliv under tiden du kissar anser du vara fräschare - ok, fast jag förstår fortfarande inte hur det kan vara fräschare - men är du nöjd med det så är det ju bra...


    Hur smutsiga underliv tror du folk har eller utgår du från dig själv? Man tvättar ju händerna efteråt! Det som jag undrar över är det motsatta, de flesta tvättar ju inte händerna innan ett toabesök, så att peta med smutsiga fingrar i sitt underliv känns jävligt äckligt..
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (vatten) skrev 2016-12-07 22:21:52 följande:

    Att torka med papper när man kissar/bajsar är egentligen himla ohygieniskt jämfört med att tvätta sig med vatten (och mild tvål utanför slidan). Så rent hygieniskt så är ju TS sätt bättre. 


    Vadå? Jag får inget kiss på blygdläpparna när jag kissar!? Ts tvättar sig ju inte heller med vatten där nere vad hon beskriver så hon lär väl oxå torka det som är vid urinrörsöppningen. Jag brukar bara dutta till lite, dvs inte dra ut det överallt.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (X) skrev 2016-12-07 22:36:28 följande:

    Nej. Jag bajsar ca 2 gånger i veckan och än har det inte börjar gro nånting där bak och där fram heller som jag tvättar dagligen med enbart vatten. Det har även barnmorskan rekommenderat efter ett missfall jag fick.

    Om du vill gå med ett otvättat och stinkande sköte så får du göra det


    Oj, då gör du något galet om du inte bajsar oftare än så. En hälsosam mage brukar väl bajsa iaf 1-2ggr/dag. Rekommenderade mb vatten för rengöring? Konstigt, här rekommenderar de olja.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (X) skrev 2016-12-07 22:44:45 följande:

    Nä svårt att bajsa då man inte har något på lager. Och nej, det är inte ohälsosamt att bajsa 2 gånger i veckan. Alla är olika.

    Bm rekommenderar vatten som rengöring för underliv. Olja, vadå för olja?


    Intimolja, mandelolja..
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (X) skrev 2016-12-07 22:44:45 följande:
    Nä svårt att bajsa då man inte har något på lager. Och nej, det är inte ohälsosamt att bajsa 2 gånger i veckan. Alla är olika.

    Bm rekommenderar vatten som rengöring för underliv. Olja, vadå för olja?
    Men om du googlar på "normal tarmfunktion" tex så kommer du se på de svar du finner att en normal tarm tömmer sig minst en gång om dagen. Då äter du med andra ord fel eller för lite. Men ja, det hör inte till ämnet.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (uu) skrev 2016-12-07 23:00:25 följande:
    Aldrig fattat det där, hur går det till? Man har lite hångel, det hettar till och då säger man "ursäkta, jag ska bara gå och duscha"? Låter väldigt ospontant och tråkigt i mina öron.
    Ja, jag har sagt så om jag inte känt mig helt fräsch, det tar ju som sagt inte många sekunder att tvätta av sig lite. "Jag ska bara springa och tvätta av mig lite" Bättre det, att känna sig helt fräsch och kunna släppa loss ordentligt än att känna sig obekväm. Samt att det är sjysstare mot den man tänker ha sex med. 
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (Q) skrev 2016-12-08 08:11:05 följande:

    Killar drar väl inte ta ner kalsonger och sen kissar? En hjälpande hand för stt styra rätt kan nog behövas. Inte kul att behöva torka upp efter andra som inte har koll.


    Kissar killar med kalsongerna på sig menar du?
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (papper) skrev 2016-12-08 17:17:48 följande:

    Blir väldigt nyfiken på nu hur en mus ser ut som inte har blygdläppar framför urinrörsmynningen. På mig ligger både inre och yttre framför.


    Vem skrev att hon hade en sån?
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (papper) skrev 2016-12-08 17:35:46 följande:

    Det är flera stycken som svarat i tråden som skrivit att dom inte får urin på blygdläpparna, eller inte har några läppar i vägen. Får inte ihop det bara när jag tittar på mitt eget underliv. Känns som man måste ha pyttepyttesmå läppar för att dom inte ska ligga framför.


    Ja, jag har pyttesmå. Ca 5mm breda där uppe kanske. Om ens..
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (X) skrev 2016-12-08 21:36:23 följande:

    Jaa exakt. En fin rak jämn stråle.


    Men jag fattar inte, det gör det ju alltid? Iaf när jag kissar och jag håller inte i något...?
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (vatten) skrev 2016-12-08 22:24:53 följande:

    Men vad är det du inte fattar? Har ju fler gånger nämnts att allas blygdläppar inte ser likadana ut. Du och dina (<)5mm blygdläppar ger dig alltid en rak och jämn stråle, kanon. Men utseende, form, storlek osv. på blygdläppar varierar en hel del. 

    Här har du en sida du kan studera, go to town! www.labialibrary.org.au/photo-gallery/


    Hur ska jag veta att det påverkar kissandet när jag själv inte har det problemet. Jag har aldrig hört talas om någon som har så stora blygdläppar att de måste hållas isär för att få en rak stråle!? Och ts nämnde heller inget om att hon hade läppar som hänger ner en bit. Jag har heller aldrig stött på särskilt hängiga inre blygdläppar hos de tjejer jag träffat. Vet att detta existerar men trodde faktiskt inte det var så vanligt.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (vatten) skrev 2016-12-09 00:22:44 följande:

    Du menar att du valde nicket "hängläpp?" men inte kunna ana alls det var det som kunde göra att TS gör som hon gör? Okeej. 

    Oavsett så kommenterade du ju "Men jag fattar inte, det gör det ju alltid? Iaf när jag kissar och jag håller inte i något...?"  på att folk skrev att det var pga större/ihopgående blygdläppar som de märkte en rak och jämn stråle om de höll sär blygdläpparna. 


    Det är ju därför det är ett frågetecken efter! Och nej, jag fattar inte, eftersom jag inte har en aning om hur det känns att kissa så att det kommer kiss på blygdläpparna. Jag har aldrig hört talas om att folk sitter och behöver hålla isär? Jag förstår inte heller skräcken för lite kiss? Jag har heller inte läst precis alla inlägg. Det finns alltså fler som gör som ts?
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (vatten) skrev 2016-12-09 01:32:57 följande:

    Men att du skrev så innebär ju att du förstod redan från början vad det kunde gälla, ändå fortsätter du med hur du inte möjligen förstå för du ser inte ut så och kissar alltid rakt och jämnt. Det låter bara lite konstigt, som att försöka hävda sig själv på något märkligt mellanstadie-vis som "hängläppen" skrev. Aja, skitsamma. Hoppas jag har fel.


    Ja, du har fel. Det låter mer som att du tar åt dig onödigt mycket.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (Bitterf...) skrev 2016-12-09 21:24:20 följande:

    Håller med dig.

    Vad fan är det för människor som sitter i denna tråd och försöker få andra kvinnor att skämmas för lite hängiga blygdläppar?! Det är ju fan helt rubbat.

    Jag har själv hängiga blygdläppar som jag måste torka extra noga efter varje toabesök. Skäms inte ett dugg för det är helt naturligt och vi ser alla olika ut.

    Ni som håller på och insinuerar taskiga kommentarer om andras underliv kan ju inte vara friska.


    Det är väl ingen som sagt nåt taskigt? Ordet "hängiga" är ju ett sätt att beskriva, inget nedvärderande.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (Bitterf...) skrev 2016-12-09 22:04:05 följande:

    Jag har aldrig sagt att ordet hängiga är nedvärderande. Men det är många inlägg som insinuerar att det är onormalt osv. Om du anser att du inte skrivit något elakt så är det väldigt märkligt att du tar åt dig.


    Nej, reagerade bara på att du skriver som du gör eftersom ingen i tråden skrivit nåt elakt vad jag sett iaf.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (Bitterf...) skrev 2016-12-09 22:33:45 följande:

    Nej det är klart att du inte sett det :)


    Jag tycker mig ha läst alla inlägg eftersom jag följt tråden sen start. Men citera gärna någon sån kommentar så jag får se vad jag missat!
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (Bitterf...) skrev 2016-12-09 22:33:45 följande:

    Nej det är klart att du inte sett det :)


    Nå, varför svarar du inte? Du hade fel, eller hur!
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (vatten) skrev 2016-12-12 16:05:59 följande:

    Haha, nja. "Bitter..." syftade nog snarare på bl.a. dig och din ton samt ditt nick.


    Och varför skulle något av det vara otrevligt? Jag har ju bara ställt frågor för att jag är nyfiken och för att jag inte vet hur det känns med vissa saker som nämnts. Citera gärna där jag varit otrevlig. Förklara även vad som är otrevligt med mitt nick. Är ordet "hängig" kränkande/sårande? Hur ska man annars beskriva? Jag har aldrig hört något annat ord användas när man talar om inre blygdläppar som inte är små. Jag tror att ni som har det lägger in en annan värdering i ordet än vad som menas. Det säger mer om er än mig.
  • Anonym (Hängläpp?)
    Anonym (vatten) skrev 2016-12-12 16:50:20 följande:

    Du har redan fått det förklarat för dig (och tror du fattar egentligen eftersom du fortsätter kommentera defensivt); du valde nicket "hängläpp?" efter att ha läst TS första inlägg men fortsätter genom tråden att ojja dig över hur du inte möjligen kan förstå att TS har detta problem, för du har mindre än 5mm blygdläppar och för dig händer det aldrig, och du kunde aaaldrig tänka dig att det var såpass vanligt med större blygdläppar och du kan inte heller föreställa dig att inte alla andra kissar likadant som dig med en "fin rak jämn" stråle utan att göra någonting. Har dessutom för dig att du var den som skulle tillrättavisa TS om hennes toalettvanor när det gällde frekvens av att tömma tarmen? Aja.

    Förklaringen blir då för oss som läser att du förstod helt från början vad det möjligen rörde sig om för TS, så när du fortsätter med ovanstående så blir det så himla löjligt och transparent vad du gör, därav kommentarer om mellanstadie-nivå.

    Men du var nog inte själv, så det var nog inte bara riktat till dig det "bitterf..." skrev, men det är du som är här och fortsätter defensivt kommentera, varpå nyss nämndas kommentar om att det är klart att du inte sett det.

    Är du med?

    (P.S. herregud, slösat alldeles för mycket tid med att bry mig om att fortsätta svara här, detta har väl tagit säkert 10 minuter att skriva. Nej, tack och hej!)


    Jag har varken varit otrevlig eller deffensiv. Jag tror att de som vill läsa mina inlägg på det viset tolkar det på det viset, svårt att visa tonfall och betoning i text.

    Bara för att jag anade (inte helt säker, därav frågetecknet) så betyder det ju inte att jag förstår hur det går till rent fysiskt eftersom jag själv inte har samma fysik. Get it? Därför frågade jag. Och ja, på kliniken där jag låg för mina magbesvär som tonåring påpekade de hela tiden om att en frisk tarm tömmer sig en, helst två ggr/dag. Därifrån har jag fått den infon. :)
Svar på tråden Är det bara jag som håller isär blygdläpparna?