• Anonym (Nude)

    Är det otrohet att bada naken med en annan än sin partner?

    Om jag (tjej) badar naken med min kompis och hennes pojkvän. Är det otrohet? Min sambo (man) tog illa upp och menar att det är otrohet att vara naken med en annan än honom? Vi såg varandra nakna men det hände ju inget. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Är det otrohet att bada naken med en annan än sin partner?
  • Anonym (beror på)
    Anonym (Nude) skrev 2016-12-07 22:13:36 följande:

    Om jag (tjej) badar naken med min kompis och hennes pojkvän. Är det otrohet? Min sambo (man) tog illa upp och menar att det är otrohet att vara naken med en annan än honom? Vi såg varandra nakna men det hände ju inget. Vad tycker ni?


    Otrohet har olika innebörder för olika personer. Folk sätter sin gräns för otrohet på olika gränser: puss eller intim kram, kyssar, hångel, sex osv. Eller att det är otrohet om man har en romantisk eller intim relation med någon annan fast utan kyssar och sex. 

    Beror ju på vad det innebär att "bada naken"? Badade ni näck i en sjö? Det är väl knappast otrohet. Satt ni i ett badkar nakna ihop? Otrohet kanske det inte är, men det skulle jag verkligen inte vara bekväm med och skulle se som en överträdelse i vår relation. 
  • Anonym (Killen)

    Det där är något som du o din partner får komma överens om. Vissa är väldigt kinkiga, i princip inte ens tillåter partnern att ha vänner av fel kön, andra är rätt öppna.

    Jag personligen hade nog inte brytt mig så mycket om nakenbad om det inte ledde till något annat, utan att det var just bara nakenbad.

  • Dixie

    Jag skulle inte kalla det otrohet, men det beror ju lite på omständigheterna - varför badade ni nakna!

  • Mooomin

    Nej. :) Varför är folk så rädda för nakenhet? Det har blivit så översexualiserat. Det är en människokropp utan kläder, fullständigt naturligt och man blir inte automatiskt kåt av en naken kropp. Jisses.. :D

  • Aniiee

    Det är bara otrohet om ni knullar i badet och inte bjuder in din kille... =P


    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Anonym (....)

    Klart det inte är otrohet. Hade du vart ensam med killen hade det kanske vart förståligt om din sambo blev sur men nu var det ju inte så. Hade du blivit sur om det var tvärtom?

    Men å andra sidan.. är det en kille som du kanske flirtat med och det kanske legat nåt i luften när ni setts och din sambo vet det så kanske det vart mer känsligt?

  • Melissenta

    Det är inte otrohet så länge du inte har som avsikt att förföra kompisen med din nakenhet, men det betyder inte att din partner inte får ha känslor över detta. Man bör inte göra saker som känns obehagliga för partnern om man respekterar hens känslor

  • Anonym (Jisses!)

    Bada naken med andra är väl inte konstigare än att vara naken i bastun tillsammans med andra, fast ens partner inte är med? Och i det här fallet var de ju tre -  ts, hennes kompis med pojkvän. Helt otroligt vad nakenhet är laddat för en del. Inte riktigt sunt tycker jag.

  • MEE83

    Bad i badkar/jacuzzi/pool, det kan ju vara rätt intimt, och är väl enligt mig mer passande att göra med sin partner, eller i åtminstone bikini/trosor/etc om han/hon inte är på plats.

    Nakenbad i sjö/hav nej nej nej. I sådana fall är jag otrogen ett par gånger varje år typ. Har han aldrig nakenbadat på fyllan i sällskap med fler än dig till exempel? Ett uppfriskande dopp i havet är perfekt om man vill ta sig ur karatefyllestadiet.

    Kräftskiva+bastu(hatar bastu) gör vi varje år typ. Under de omständigheterna finns det inget erotiskt eller intimt i det tycker jag.

    Inte direkt så att jag kommer upp ur badet med galen ståfräs för att jag sett ett par tuttar, snarare tvärtom... paketet drar ju ihop sig i ren självbevarelsedrift, det är oftast inte speciellt behaglig badtemperatur på våra breddgrader.

  • KlunsSmurfen
    Anonym (Nude) skrev 2016-12-07 22:13:36 följande:

    Om jag (tjej) badar naken med min kompis och hennes pojkvän. Är det otrohet? Min sambo (man) tog illa upp och menar att det är otrohet att vara naken med en annan än honom? Vi såg varandra nakna men det hände ju inget. Vad tycker ni?


    nej du var antagligen inte otrogen, varför var ni nakna?
    Lär dej att kolla gränserna först, bada naken sen.
    Mooomin skrev 2016-12-07 23:10:10 följande:

    Nej. :) Varför är folk så rädda för nakenhet? Det har blivit så översexualiserat. Det är en människokropp utan kläder, fullständigt naturligt och man blir inte automatiskt kåt av en naken kropp. Jisses.. :D


    Kanske för att det verkar vara "inne" att vara otrogen?

Svar på tråden Är det otrohet att bada naken med en annan än sin partner?