• menseriostt

    Stanna kvar efter stängningstid?

    Hejsan! Jag har gymmat sen något år tillbaka. Har alltid åkt därifrån i tid och inte stannat kvar efter stängningstiderna som står på dörren/på hemsidan. Har tyckt att tiderna har varit lite knepiga, speciellt på helger då det stänger 19.00. Brukar oftast träna mellan 20-21 men har ju såklart anpassat mig.

    När jag skulle hem efter gymmet för ngn vecka sedan kl 19.00 såg jag dock ganska många som var kvar på gymmet och tränade som vanligt. Han som arbetar där sa till och med "hejdå allihopa!" och gick, utan att verka bry sig om att de vr kvar efter stängningstid. Det fick mig att tänka, tror ni att jag kan åka dit och träna nu, och få stanna kvar till kl 20.00 om jag vill? Tycker det låter konstigt, för varför finns det annars öppettider? Men är ändå nyfiken om det handlar om vett och etikett eller om det brukar vara så på gym? Tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden Stanna kvar efter stängningstid?
  • Anonym (Nja)

    Vårt gym får man med visa medlemskap träna dygnet runt. Då har man ett särskilt kort man ska dra och en kod för att öppna dörren. Öppettider som står på dörren är en tiden som gymmet är bemannad.

    Vart tränar du?

  • menseriostt

    Hmm, gymmet är ofta obemannat under helger, nästan alltid faktiskt. Och då måste vi dra medlemskortet utanför dörren för att den ska låsas upp, har dock bara gjort detta under öppettiderna. Tränar på ett gym som bara finns i en stad i hela Sverige, så det är nog inget gym någon utanför vet om! :)

Svar på tråden Stanna kvar efter stängningstid?