• flygrl

    Wordfeud - några frågor

    Har reggat mig på Wordfeud och hoppas på trevliga & spännande matcher. :) Men jag har några frågor som kanske vana spelare kan besvara:

    1) Finns det oskrivna regler för hur man beter sig på Wordfeud? Typ att man hälsar på motspelaren innan man börjar spela? Jag vill spela Wordfeud, uppskattar artighet men e fan INTE intresserad av typ sexinviter som jag hört e vanligt där (som överallt på nätet tyvärr :/ ).

    2) Hur fan loggar man ut från Wordfeud appen? Har letat men hittar ingen sån funktion & ta bort och åter installera varenda gång känns inte helt klockrent. ;)

    3) Nån som testat Betapet? Va tyckte du/ni? Bättre eller sämre än Wordfeud?

  • Svar på tråden Wordfeud - några frågor
  • Stårschan

    När jag har spelat med okända spelare har jag aldrig hälsat, utan bara gått rakt in i spelet. Däremot brukar jag alltid kommentera (gratulera) motspelaren om han lyckas lägga något extra snyggt ord.

  • Blueskillen

    Är det en okänd så tycker jag att det är bra med en morsning på dig. Behöver inte vara mera. Är det en vän så brukar jag/vi bara köra på.

    Varför ska du logga ut? Vet inte om det finns men jag har aldrig gjort det.

    Pass på fråga tre. Vet inget om den.

  • flygrl
    Stårschan skrev 2016-12-21 16:30:16 följande:

    När jag har spelat med okända spelare har jag aldrig hälsat, utan bara gått rakt in i spelet. Däremot brukar jag alltid kommentera (gratulera) motspelaren om han lyckas lägga något extra snyggt ord.


    Ok, tack då vet jag.
    Blueskillen skrev 2016-12-21 16:30:44 följande:

    Är det en okänd så tycker jag att det är bra med en morsning på dig. Behöver inte vara mera. Är det en vän så brukar jag/vi bara köra på.

    Varför ska du logga ut? Vet inte om det finns men jag har aldrig gjort det.

    Pass på fråga tre. Vet inget om den.


    Tror jag skriver ett litet "hej" till motståndaren faktiskt. Och så som Stårschan gör kommentera positivt om motståndaren gjort nåt snyggt. :)

    Angående logga ut så ville min syrra spela lite efter jag vart inne och då hade det ju vart smidigt kunna växla användare. Vi fick radera appen & sen ladda ner. När syrran spelat klart samma sak igen. Lite stenålder över den lösningen asså.
  • Mkh1066

    Jag och min man älskar wordfeud. Nu spelar jag ju mest med sådana jag blivit rekommenderade att spela emot.. Min mans kollegas moster och liknande. Har aldrig fått några skamliga förslag .. Men jag har ett nonsens nick och katten som profilbild.

    Min far som är pensionär har spelat wordfeud så länge det har funnits och då med en annan pensionerad gubbe i Norrland - de utbyter väderleksrapporter varje morgon

  • Fjäril kär

    Wordfeud är ett personligt spel - det går alltså inte att logga ut.

    Precis som andra typer av appar du har i mobilen så är även spel dina privata.

  • norrlandsflicka

    Spelar bara med folk jag känner nu. Blev less på folk som försökte stöta på mig när jag körde slumpad motståndare.

    Jag spelade en del betapet innan jag fick barn. Det jobbiga med det är att då ska man ha tid att spela klart matchen. Går ju iofs köra snabba matcher, men då ska man tänka snabbt. Jag gillar att man har lång tid på sig i wf. Det jag ogillar med båda att konstiga förkortningar är godkända. Men kan ju förstå att det är för klurigt plocka bort förkortningarna när de laddat in SAOL.

  • flygrl
    Mkh1066 skrev 2016-12-21 17:22:14 följande:

    Jag och min man älskar wordfeud. Nu spelar jag ju mest med sådana jag blivit rekommenderade att spela emot.. Min mans kollegas moster och liknande. Har aldrig fått några skamliga förslag .. Men jag har ett nonsens nick och katten som profilbild.

    Min far som är pensionär har spelat wordfeud så länge det har funnits och då med en annan pensionerad gubbe i Norrland - de utbyter väderleksrapporter varje morgon


    Att du mest spelar med personer du har en personlig koppling till gör väl du slipper raggandet antar jag. Får väl försöka hitta såna jag känner som vill spela.
    Roligt där med din pappa & hans kompis. Låter så trevligt deras gemenskap.
    Fjäril kär skrev 2016-12-21 18:54:25 följande:

    Wordfeud är ett personligt spel - det går alltså inte att logga ut.

    Precis som andra typer av appar du har i mobilen så är även spel dina privata.


    Öhh...jag har många appar jag kan logga in & logga ur i. No problem. När jag tagit bort Wordfeud appen & återinstallerar måste jag logga in igen & då frågar den vilket konto, syrrans eller mitt. Så syrran kan köra med sin konto & jag med mitt. Fast inte samtidigt förstås.
    norrlandsflicka skrev 2016-12-21 19:31:50 följande:

    Spelar bara med folk jag känner nu. Blev less på folk som försökte stöta på mig när jag körde slumpad motståndare.

    Jag spelade en del betapet innan jag fick barn. Det jobbiga med det är att då ska man ha tid att spela klart matchen. Går ju iofs köra snabba matcher, men då ska man tänka snabbt. Jag gillar att man har lång tid på sig i wf. Det jag ogillar med båda att konstiga förkortningar är godkända. Men kan ju förstå att det är för klurigt plocka bort förkortningarna när de laddat in SAOL.


    Aha så i Betapet e det snabba matcher som gäller?! Kan du ge exempel på förkortningar som e godkända? Typ dvs. eller t.o.m eller?
    Hmm...tack för jämförelsen mellan spelen.

    Ja, trist det där med snubbar som alltid bara verkar ha DET i skallen. Geez...leave ur d**k outside and let's play some Wordfeud instead liksom. :/
  • norrlandsflicka

    Det finns ju olika längder på spel i betapet. De kan ju ha ändrat en del sedan jag spelade sist. Det är inte exakt samma i wf o betapet. En sak som var tidigare i betapet var att man Max fick lägga felaktigt ord tre ggr. Några sådana begränsningar är det inte i wf.

    Godkända förkortningar i wf är t.ex. CP, PC, vd, mc, LP, PM, PS, CD, ABC. I betapet har jag inte koll riktigt. Sådana förkortningar som t.ex. Och o.s.v är inte godkända. Det är sådana ord som finns under uppslagsdelen i SAOL. Man får prova sig fram lite. Eftersom det inte är någon begränsning på antalet felaktiga ord är det ju inga problem.

    Det är synd att en del inte tar spelet på allvar. Men jag är då nöjd med de jag spelar med nu. Mot en kompis jag spelar har vi flera matcher igång. Går att ha så, men går inte skicka ny förfrågan förrän första förfrågan är antagen.

Svar på tråden Wordfeud - några frågor