• MoaElis

    iPhone 32 eller 128GB?

    Jag har bestämt mig för att köpa en iPhone 7 men frågan är om man ska köpa en med iphone 32 eller 128GB?. Det var en ganska stor prisskillnad mellan dem... Det mest irriterande med min 4a är att det alltid står att lagringsutrymmet är fullt, har typ bara 4 appar och foton etc. Det står att jag har 12,3 GB använt och 27,0 MB tillgängligt, men på totalt utrymme står det 5,0GB och tillgängligt 284 MB. Låter ju sjukt lite. I så fall borde ju 32GB räcka, är ju otroligt mycket mer. 

  • Svar på tråden iPhone 32 eller 128GB?
  • flygrl

    Verkar som steget efter 32 GB e 128 GB hos iPhone 7. Inga mellanlägen precis. Själv hade jag en 5S tidigare med 16 GB & det va skit jobbigt för minnet tog snabbt slut. Kefft som fan!

    Köpte en iPhone SE med 64 GB och det funkar fint. Har typ 20 GB ledigt fast jag har massa appar, bilder mm i. 32 GB hade inte räckt för mig så hade valt 128 GB ist. Men that's me. Beror ju förstås på va det kostar också.

  • MoaElis

    Ja det är lite synd att det inte finns typ 60 GB att välja på också. Skillnaden i pris mellan 32 och 128 GB är ungefär 2500 kr. Blir nog den på 32GB på grund av det.

  • flygrl

    Oj skiljer det så mycket??? :/ Ja, då kan jag förstå du satsar på 32 GB.
    Men måste du ha en iPhone 7 då? Köp en iPhone SE som ju e en 6S fast i mindre format & som har alternativet 64 GB. ;)

  • Lord Hans

    Måste man hela tiden ha nytt trots att man har grejer som fungerar? Tummen ner för miljöförstörare!

  • MoaElis

    Ja den skiljer otroligt mycket, blev förvånad... Tja måste och måste men jag vill nog gärna ha den nyaste när jag ändå köper en. 32 GB är trots allt otroligt mycket mer än jag har nu i alla fall, så det kanske räcker.


    Min fungerar inte längre. Haft iPhone 4S i 5 år så jag är inte direkt den som köper nytt jämt.

Svar på tråden iPhone 32 eller 128GB?