• familjenjohansson

    Nyårsmeny för GBP opererade?

    Nyår närmar sig. Just opererats i december och nu dags för första försöken med vanlig mat. Naturligtvis infinner detta sig i samband med nyår. Är bortbjuden till ett annat par där en av dem med opererats i nov. Söker förslag och tips på en 3-rättersmeny man vågar sätta i sig på nyår. Vad vågar man äta utan för kraftig dumping som resultat?

  • Svar på tråden Nyårsmeny för GBP opererade?
  • Långbenopluto

    Inte kommer du kunna äta en tre-rätters på nyår om du är så nyopad

    Det tog ca 3-4 månader innan jag kunde äta någorlunda normalt, och nu efter 6 år äter jag en barnportion.

  • Hannama88

    Käka 3 rätter kan du nog glömma så nära op. Satsa istället på att äte en god rätt. Typ lite fin fisk och hemmagjort potatismos eller annat lätt tuggat :)

  • familjenjohansson

    Det kommer naturligtvis inte vara en 3-rätters middag i vanlig mening vilket jag hoppas ni alla kan förstå. Vi är båda opererade och har börjat äta vanlig mat och är medveten om våra begränsningar. Nu pratar man om en helkväll i vänners sällskap där man äter lite men vid tre tillfällen i sär. Dock vill vi hålla oss till vanligt 3-rätters upplägg. Tex sent på kvällen i stället för sista mellanmålet/kvällsfika äta efterrätt. Nu tror jag inte glass är så bra eller jätte söta bakverk men måste ju finnas något i eftersätts väg som funkar bättre. Tex. Ugnsbakad frukt med något till eller så. I stället för baguette med röra kan man ha lite sallad med röra till förrätt eller så. Som sagt sökte lite inspiration...

  • Newyear
    familjenjohansson skrev 2016-12-28 01:06:54 följande:

    Det kommer naturligtvis inte vara en 3-rätters middag i vanlig mening vilket jag hoppas ni alla kan förstå. Vi är båda opererade och har börjat äta vanlig mat och är medveten om våra begränsningar. Nu pratar man om en helkväll i vänners sällskap där man äter lite men vid tre tillfällen i sär. Dock vill vi hålla oss till vanligt 3-rätters upplägg. Tex sent på kvällen i stället för sista mellanmålet/kvällsfika äta efterrätt. Nu tror jag inte glass är så bra eller jätte söta bakverk men måste ju finnas något i eftersätts väg som funkar bättre. Tex. Ugnsbakad frukt med något till eller så. I stället för baguette med röra kan man ha lite sallad med röra till förrätt eller så. Som sagt sökte lite inspiration...


    Lättsmält mat i mindre portioner, för att inte töja ut magsäcken igen.
Svar på tråden Nyårsmeny för GBP opererade?