• MajaEvelina

    Extrem oro för fosterrörelser

    Hej

    Jag lider av en extrem oro för att bebisen ska dö i magen ända sen jag började känna fosterrörelser tydligt i vecka 17. Eftersom jag inte jobbar så ligger jag mest hemma i soffan och räknar rörelser hela dygnet - otroligt jobbigt och ledsamt att inte kunna njuta av graviditeten.. :( Jag känner att bebisen rör sig i princip lika ofta som tidigare, alltså antalet rörelseepisoder under dagen och att antalet rörelser per tillfälle är i stort sett samma, men att rörelserna liksom är svårare att uppfatta då de är långsamma, mer puffar än sparkar och mycket mindre intensiva! Är inne på förlossningen med ångest säkert någon gång i veckan och hjärtat slår alltid jättefint plus att bebisen vuxit som han ska hela tiden. Bebisen svarar också alltid på klappar och smek över magen förutom när den sover djupt.. Men för varje vecka nu sen typ v32-33 så upplever jag rörelserna som mer och mer dämpade. Ni som upplever samma sak: hur ska man tolka att även intensiteten i fosterrörelser inte ska förändras mot slutet?! Jag kan liksom inte lita på någon känns det som.. :((

  • Svar på tråden Extrem oro för fosterrörelser
  • cosinus

    Ju trängre det blir desto mindre party med spark och boxning och desto mer ålande, bökande och knökande där inne. Iaf har har mina 4 betett sig så allihopa.

  • Sunny1995

    I och med att bebisen växer så blir det ju mer långsamma rörelser, det börjar ju bli trångt i magen. Minskar däremot rörelserna ska man oroa sig.

  • MajaEvelina
    cosinus skrev 2016-12-27 21:38:18 följande:

    Ju trängre det blir desto mindre party med spark och boxning och desto mer ålande, bökande och knökande där inne. Iaf har har mina 4 betett sig så allihopa.


    Ok, skönt att höra! Rädslan kommer nog från att jag tyvärr lyckats läsa någonstans att rörelserna ska fortsätta att vara lika kraftfulla som i vecka 32 in i det sista.. Rent logiskt känns det faktiskt lite motsägelsefullt med tanke på utrymmesbristen. :/
  • MajaEvelina
    Sunny1995 skrev 2016-12-27 21:40:07 följande:

    I och med att bebisen växer så blir det ju mer långsamma rörelser, det börjar ju bli trångt i magen. Minskar däremot rörelserna ska man oroa sig.


    Ja precis, jag kan ju i princip säga att han rör sig lika ofta som innan även om det kanske inte är några discopass längre vilket också oroat mig.. :/ Det är mer samma intensitet under hela dygnet medan det förut var några episoder med extra energi.. Ja ni ser, vad jag är nojjig :(
Svar på tråden Extrem oro för fosterrörelser