• Lalalablablablaapa

    Överviktig 17åring

    Hej! Jag är en 17 årig tjej som är 168 och väger ca 75. Alltså är jag överviktig. Vet inte vad jag ska göra för att gå ner till normal vikt då jag äter mycket frukt och grönt, rider ganska ofta och är även ute och springer när jag får tid. Men då får jag bara större och större ben=ännu högre siffra på vågen. Är väldigt viktigt att jag går ner i vikt, inte bara för att det är ohälsosamt utan för att min ponny snart inte orkar släpa runt på mig längre. Jag är egentligen för tung redan nu. Vad ska jag göra? När jag slutar äta helt periodvis så går jag bara upp mer när jag väl äter, och när jag tränar bygger jag bara muskler vilket ökar min vikt, hjälp!!

  • Svar på tråden Överviktig 17åring
  • Solstråle0001

    Du är inte så överviktig! Försök äta regelbundet, dra ner på socker och chips. Försök röra lite extra på dig! Du är 17 år och det händer mycket i kroppen just nu, straffa den inte utan var stolt över den!

  • amalie79

    Håller med ovan och dessutom så är det nog tyvärr så att det är dags att gå över på stor häst och lämna ponnytiden bakom dig även om det känns svårt. Du är alls inte jätteöverviktig och ska inte behöva strunta i att träna för att kunna rida ponny!

Svar på tråden Överviktig 17åring