• IngenSomGillarMig

    Varför svarar dem inte??

    Hej!

    Har under senaste halvåret sökt efter en tjej (jag är 18 år), men när jag skriver till en tjej så får jag inget svar, vad gör jag för fel?!!?

    Jag frågar oftast bara vad dem ska göra i veckan, eller gjort i vecka eller liknande, bara för att öppna en konversation. Jag har läst på nätet och liknande där det står att man ska skriva lagom långt, men enligt mig och alla jag känner och alla jag frågat så är det bättre med kort så att det blir snabba svar och en enkel konversation. Men har någon ett knep på hur man får tjejerna att svara??!

    Jag skriver via instagram eller Facebook och där går det ju att se när någon öppnat meddelandet, men ingen verkar öppna det, är det så att man måste följa personen för att det ska gå att skicka?? Eller är det då att ingen, INGEN, vill öppna meddelandet?!?!!

    Hjälp mig!! Hur ska jag göra??!!?

  • Svar på tråden Varför svarar dem inte??
  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Tess) skrev 2017-01-03 16:40:45 följande:

    Känner du tjejerna du skriver till?


    Nej, oftast gemensamma vänner och ibland helt på måfå.

    Men ska man tvingas att söka upp folks mobilnummer bara för att garantera att dem fått meddelandet?!!?
  • Anonym (Pella)

    Men det är väl klart man sällan svarar random killar på fb och insta, särkilt som de verkar obildade och skriver "dem" istället för "de".

  • IngenSomGillarMig
    Anonym (Tess) skrev 2017-01-03 16:40:45 följande:

    Känner du tjejerna du skriver till?


    Nej, oftast gemensamma vänner och ibland helt på måfå.

    Men ska man tvingas att söka upp folks mobilnummer bara för att garantera att dem fått meddelandet?!!?
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 16:44:56 följande:

    Men det är väl klart man sällan svarar random killar på fb och insta, särkilt som de verkar obildade och skriver "dem" istället för "de".


    Det blev slarvigt nu men jag är alltid noga att få grammatiken rätt och vidare. Jag kan förstå att alla kanske inte vill svara främmande killar på sociala medier men vad är annars alternativet??! Något jag aldrig skulle göra, men att hitta folks nummer och adress är inte så svårt som folk verkar tro
  • Ldbfl1047

    Alltså, att få random meddelanden av någon man inte känner på insta eller FB känns ju rätt creepy. Och det här du har läst om att skicka meddelanden, gäller inte det för dejtingsajter? Känns som du är på fel forum liksom. Gå med i en datongsite istället. Där tycker ingen att det är konstigt att du skickar meddelanden. Tycker att korta meddelanden är bra, men försök få dem personliga, typ "hörde att du spelar tennis, ska vi gå en match?" eller nåt sånt :)

  • IngenSomGillarMig
    Ldbfl1047 skrev 2017-01-03 16:50:31 följande:

    Alltså, att få random meddelanden av någon man inte känner på insta eller FB känns ju rätt creepy. Och det här du har läst om att skicka meddelanden, gäller inte det för dejtingsajter? Känns som du är på fel forum liksom. Gå med i en datongsite istället. Där tycker ingen att det är konstigt att du skickar meddelanden. Tycker att korta meddelanden är bra, men försök få dem personliga, typ "hörde att du spelar tennis, ska vi gå en match?" eller nåt sånt :)


    Skulle kunna tänka mig att gå med i en dejtingsajt men problemet är att jag som är 18 år så håller jag mig till 17-19 åriga tjejer, och på dejtingsidor kan man bara ställa in ålder 18-25 och de flesta är då runt 23 års åldern, därför undviker jag det.

    Sen är det kanske bara bland min vänskapskrets men om man får ett meddelande från någon, trots en främmande som ser ut att vara i samma ålder, så svarar man, kanske inte vill ha någon kontakt med personen och skriver då det. Är det så att tjejer är så rädda att möta fel sorts människor??
  • Anonym (Pella)
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 16:54:43 följande:

    Skulle kunna tänka mig att gå med i en dejtingsajt men problemet är att jag som är 18 år så håller jag mig till 17-19 åriga tjejer, och på dejtingsidor kan man bara ställa in ålder 18-25 och de flesta är då runt 23 års åldern, därför undviker jag det.

    Sen är det kanske bara bland min vänskapskrets men om man får ett meddelande från någon, trots en främmande som ser ut att vara i samma ålder, så svarar man, kanske inte vill ha någon kontakt med personen och skriver då det. Är det så att tjejer är så rädda att möta fel sorts människor??


    Att få meddelanden på fb och insta från killar man inte känner är för det mesta creepy, jag svarar aldrig.
  • IngenSomGillarMig

    Fattar nu varför det finns så många singlar i Sverige och att de som är par nästan alltid känt varandra ett tag

    Tjejer vågar inte svara på nätet och svenska killar har det inte i sig att bara gå fram till en främmande tjej. Sverige är som gjort för dem som vill vara singlar eller dejta sin bästa vän

  • Anonym (Tant)
    IngenSomGillarMig skrev 2017-01-03 16:48:26 följande:
    Anonym (Pella) skrev 2017-01-03 16:44:56 följande:
    Men det är väl klart man sällan svarar random killar på fb och insta, särkilt som de verkar obildade och skriver "dem" istället för "de".
    Jag kan förstå att alla kanske inte vill svara främmande killar på sociala medier men vad är annars alternativet??! Något jag aldrig skulle göra, men att hitta folks nummer och adress är inte så svårt som folk verkar tro

    Jag kanske är gammal och mossig men när jag var arton år kunde man få kontakt med andra genom att öppna munnen och säga något när man sågs i verkligheten. Folk träffades på fester, utekvällar, kurser och föreningsaktiviteter, eller helt enkelt i skolan där det fullkomligt kryllade av hormonstinna och kärlekstörstande unga människor.
Svar på tråden Varför svarar dem inte??