• Deadea

    Film/serie

    Mår väldigt dåligt och att inte ha någonting att göra gör allting värre så skulle verkligen uppskatta tips på filmer och serier som jag kan fördriva dagarna med.

    Är rätt kräsen och blir lätt rastlös och är det något jag inte gillar börjar jag dona med annat, tappar fokus helt och intresse. Har Netflix.

    FExempel på filmer/serier jag har gillat är: House, Svärdet och spiran, Wentworth, Stallkompisar, En dag i livet, Bron till Terabitia och Because of Winn-Dixie. Har också nyligen sett klart Stranger things (vilket annars inte alls är min typ av genre).

  • Svar på tråden Film/serie
  • Carambolan

    Jag har svårt att se en röd tråd i de serier och filmer du gillar så det är svårt att komma med riktigt klockrena tips.

    Vill du se romantisk och ganska lättsam fantasy finns Outlander på Netflix. Vill du se en smart serie med bitska repliker rekommenderar jag också Sherlock. Vill du se mer mystiska alternativa verkligheter kanske Black Mirror kan vara nåt.

  • Deadea

    Började se Black Mirror igår och tyckte den var urkass. Såg kanske 20 min men inte alls min grej. Fantasy brukar jag inte gilla (blev förvånad att jag gillade Stranger Things).

    Deckare är jag ganska trött på och har sett Sherlock. Helst ska filmerna/serierna finnas på Netflix. Gillar inte riktigt romantik heller. Eller action.

    Beskriv gärna det ni tipsar om och vad ni tyckte om dem.

    Vet att det kanske inte finns någon riktig röd tråd i det jag skrev upp att jag gillat. Ett tema jag vet att jag gillar är medicin (älskar House, gillat ER, syrror var okej), sen har jag sett hur många dokumentärer som helst (ex trauma life on the er, 24 hours in ANE osv). Vet att Greys finns men inte på Netflix så det väntar jag med.

  • Carambolan

    Call the Midwife då? Det är en av de absolut bästa serierna någonsin tycker jag. Handlar om ett gäng barnmorskor som arbetar i de riktigt fattiga arbetarkvarteren i London på 50-talet. Riktigt bra dramaserie samtidigt som det också ger en ganska skrämmande inblick i hur illa ställt folk hade det för inte särskilt länge sedan.

  • Jill 79

    Prova reign. Baserat typ på gamla kungagrejer i Frankrike, England men i modern (ibland lite tånårs) tappning. Men jag och min sambo har älskat den. Och om det är nåt för sig så finns tre säsonger med typ 20 avsnitt vardera.

  • Jill 79

    Sen har jag just börjat kolla The affair som verkar lovande. Min sambo tipsar om bloodline. Annars har jag gillat The fall och The killing

  • Jill 79

    Annars har jag gillat orange is The new black, house of cards och orphant black. Alla serier jag tipsat om finns på netflix

Svar på tråden Film/serie