• Fröken R

    Sonja eller Esther?

    Hej!

    Åh, behöver hjälp! Jag och sambon kan inte bestämma oss för vad vår ljuvliga dotter ska heta!!!! Sonja eller Esther! Vi velar och velar och velar, men måste nu bestämma oss. Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sonja eller Esther?
  • DenNamnbitne

    Jag tror att Sonja blir ett alldeles underbart namn till er dotter. Det är sött men ändå mycket värdigt.

    Ester gillar jag inte.

  • rabbes

    Tycker bäst om Sonja! Tycker väldigt mycket om ryska namn, sen är det inte lika vanligt som Esther.

    Jag är inte speciellt förtjust i namn med flera stavningar, kan tänka mig att hon ofta kommer att behöva få säga "Esther med TH" i framtiden.

  • fluu

    Jag tycker egentligen lika bra om båda och namnen är lika på många sätt. Men jag föredrar nog ändå Esther eftersom jag älskar smeknamnet Essy! Esther ser ståtligare ut, men är nog krångligsre än Ester.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nelah

    Röstade på Sonja. Det kommer vår dotter heta i andranamn efter min mormor (som övrigt aldrig gillat sitt namn men blev stolt att dottern får heta det efter henne).

    Det är lätt att säga och kommer inte vara konstigt efter som det är inne med "tantnamn" utan att då vara ett av de vanligaste. Det är inget fel på.ester heller bara att jag tycker det låter lite torrt :)


    Jag vill och jag kan...
  • pinoisme

    Sonja! Mitt favoritnamn jst nu. :) Känns 'fräschare' än Esther tycker jag.

  • Duckan

    Båda är fina men jag röstade på Sonja. Min farmor hette Sonja och ett av mina vackra kusinbarn heter det efter henne nu.

Svar på tråden Sonja eller Esther?