Nu har jag haft min första ÄL efter Letrozol. Härligt att det fungerade :)
Men jag har en fundering. Har tagit LH-test i tre dagar:
Cd 11 lunch - mkt svagt streck, knappt synligt
Cd 12 lunch - betydligt starkare streck, men inte alls så starkt att det skulle anses ?positivt? (kanske 2/3-dels så starkt som kontrollstrecket)
Cd 13 lunch - samma som cd 12
Cd 13 kväll - mkt svagt streck, samma som cd 11
Jag måste ha missat LH-toppen. Jag har läst att det är olika hur starkt LH-testen visar, att man kan vara ?låghormonare? och därför behöva testa flera gånger per dag. Men innebär detta också att det fertila fönstret är kortare än normalt???
Jag var på VUL på morgonen cd 14 som visade att follikeln (var på vänster sida) nyligen spruckit, dvs troligen var det ÄL någon gång under cd 13 eller möjligen natten till cd 14. Men jag får inte ihop det riktigt...
Jag hade jätteont i magen och var öm vid vänster äggstock på dagen cd 13, det gick över sedan till em/kväll. (gyn.läk. trodde att det kunde vara då follikeln sprack, den var ganska stor ca 25 mm). Hade ganska mycket äggvita-sekret både cd 13 och 14 (började redan cd 12). Tappen var öppen cd 14, vet inte hur det var cd 13. På morgonen cd 14 hade jag en temperaturminskning och cd 15 en tydlig ökning och sekretet var mer åt Lotion-hållet.
Tyvärr fick vi till det endast på kvällen cd 11-13, inte cd 14. Förhoppningsvis var inte just cd 14 den gyllene dagen.
Vad tror ni? Tempminskning, sekret och öppen tapp tyder på cd 14. Magont, VUL och sekret tyder ju starkt på cd 13. Men kan tempminskning, öppen tapp och sekret komma även efter att ägget släppt??
Bara vi inte missat vår chans denna månad!!!