• Allex

Letrozol januari 2017

Hej! Jag hänger gärna med här! Jag är på min andra kur. Under min första kur så dök det upp småfinnar på hakan...runt munnen.... Har ni så? Samma denna gång. De försvinner så fort jag slutar med Letrozol.

Är det någon som sett någon studie/statistik över om och när de flesta blir gravida... Blir alla det ens? Vi har försökt i 3 år, haft äl punktligt och så. Men nu i vintras så gick det väl ca 3 månader utan äl. Fick hjälp med Letrozol nu och ja...är inne på andra kuren just nu...

• Allex
    annaaa1991 skrev 2017-07-23 17:12:00 följande:

Hej!

Vill bara meddela att jag äntligen har plussat på stickan. Har ätit letrozol sedan Januari pga pcos, men ingenting har hänt. Vi skulle göra ett till försök i Augusti annars skulle vi gå vidare med ivf. Men nu, helt plötsligt, när vi tagit en paus på grund av sommar stängt, knappt har försökt och jag lagt alla ägglossningstester på hyllan så lyckas jag få en spontan ägglossning av mig själv och blivit gravid. Vi är båda i chock och kan knappt tro det är sant! Nu hoppas vi bara på att allt går som det ska och jag önskar er all lycka till er där ute som kämpar!!

Stort grattis! Härligt med glada nyheter
  • Allex
    Gluttan1981 skrev 2017-07-24 13:12:07 följande:

Då kan jag också meddela att vi är gravida!! Tog sig på tredje försöket med Letrozol dubbel dos. Dock trodde vi att det hade slutat i ytterligare en ofostrig graviditet MEN idag fick vi se ett foster med starkt tickande hjärta. Kommer boka in ytterligare ett ultraljud vid 12 fulla veckor. Lycka till nu alla!!

Wiiiieeee Härligt! Kul med sådana glada nyheter. Hoppet lever!
  • Allex

Måste fråga. Har ni haft några biverkningar som dykt upp Efter avslutad kur? I söndags tog jag sista letrozolen. Igår började jag få huvudvärk. Den fortsatta under natten tillsammans med svettningar, lite illamående. Hela dagen idag har varit som om jag varit bakfull.... Seg, fruktansvärd huvudvärk (man vill ligga, man vill stå, man vill ha det svalt, man fryser). Känner ni igen er?

• Allex

Hmm...mer konstiga symptom... Har efter mens ganska tunt sekret.... Typ som väldigt utspädd lotion.... Men igår och idag har jag vitt väldigt kladdigt sekret, som bodybutter. Så brukar jag få precis efter ägglossning. Jag har ältestestat sen i tisdags (cd9) och det finns inte ens ett svagt streck. Sånt sekret torde väl betyda högt progesteron...såsom det brukar bli efter äl.

Jag brukar inte ha så här nämligen. Vad 17 händer? Hur är erat sekret innan äl? Idag är jag på cd 11... Brukar ägglossa ca cd15.

• Allex

Okej....nu kanske det börjar hända grejer. Har känt av sådär molaktigt... Tror det är ägglossning på g. Idag när jag var på toa så (ursäkta) så rann det nästan ur mig.. genomskinligt sekret. Har varit dunderuppblåst hela dagen. Tagit ältest 2 ggr... Det sista tog jag 17:30 och då ääääntligen kom det upp ett streck, väldigt svagt men det fanns ett begynnande streck där. Hoppas strecket blir tydligare nu i dagarna. Cd 12 idag och förra cykeln (första med Letrozol) ägglossade jag på cd15. Så .... Hoppas kroppen är med mig nu!

• Allex
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-29 11:56:29 följande:

ehöver er hjälp tjejer; fick äl med letrozol förra månaden, hade mens för två veckor sedan. Testade innan, negativt.Minsta tänkbara blödning, vi pratar spottings dag ett, något mer Dag två, och spottings dag tre. Fick inte börja med letrozol för att mottagningen har sommarstängt, så jag går och hoppas på egen äl.. dag 13 nu. Haft lite känningar men inga typiska flytningar, och så nu kommer en blödning :-O skulle nog påstå att den är större än den jag hade för två veckor sedan. Vad i helsike är detta?! Fattar absolut ingenting... mens igen? Missfall? Nidblödning? Inget stämmer in... ska ma. Bara rycka på axlarna eller vad ska man tro?

Hmm... Jadu, jag har inget svar på vad det kan vara. Oftast när något konstigt dyker upp så måste man kanske låta det gå några dagar och se vad som händer sen. Slutade du blöda? Hur mår du annars? Hur ser sekretet ut? Vad säger kroppstemperaturen? Kanske man kan lista ut det om man låter det gå några dagar. Jag förstår dig helt! Plötsligt beteer sig kroppen Weird och man vet inte vad man ska tro. Jobbigt att inte ha kontroll :-/

Själv så har jag lite äggvita i sekretet men knappt nåt streck på ältesterna... Antar att det bara är att vänta och se. Jag har jag har ägglossat (med alla symptom och tester man nu kan göra, så jag vet med säkerhet) till veckan.
  • Allex
    Anonym (Ida) skrev 2017-07-25 08:59:35 följande:

Har nyligen avslutat första kuren med Letrozol. Tog ett progesteronprov dag 22 som visade 0.3. Med andra ord så hade jag ingen ägglossning, däremot såg det bra och lovande ut när jag gjorde VUL. (så besviken)

Aldrig hört talas om någon som har så lågt progesteron. Är det någon här som har erfarenhet kring det? Kan det öka när jag börjar med dubbel dos? 

Du kanske behöver hjälpa kroppen med progesteronkräm. Googla på det- många har blivit hjälpta av progesteronkräm

Det letrozol gör är ju att undertrycka östrogen....du behöver mer progesteron. Men i långa loppet, om undertryckandet av östrogenet ger dig ägglossning, ja då ökar ju din progesteronnivå. Men ibland räcker det inte, så då kan progesteronkräm hjälpa.
  • Allex
    Hormonkarusellen skrev 2017-07-30 15:25:09 följande:

Det är det här som gör det så konstigt. Test säger neg, så antagligen inte ma. Temp säger äl i torsdags, men hsr inte haft några flytningar, så jag vet inte ... blöder än, färskt blod, det är ju för en vanlig person antagligen en liten blödning men vad jag skulle kalla en ordentlig mens. Räcker med trosskydd om jag byter hyfsat ofta.

Jag mår bra, känner inget alls av vad jag gjorde efter förra äl, då fick jag ömma bröstvårtor osv.. men kanske för tidigt.

Har läst både om nidblödning och blödning vid äl, men det känns ju för sent för en äl-blödning tre dagar efter? Och för tidigt för nidis eftersom jag dessutom missade de dagarna.... sex i måndags och äl torsdag...

avvaktar till imorgon, kanske får ringa och höra mig för lite då..

Hur har det gått för dig?
  • Allex

Alltså... Idag är jag på CD 17.... Har ältestat sen cd 11 och under typ cd 13 dök det upp ett svagt streck, innan har det varit tokblankt. Hade ägglossningskänslor (sådär knipigt) under cd 12,13 och 14. Cd 16 har ältestet varit som starkast....men INTE att klassas som positivt. Ältest imorse var ett svaaagt streck. Tog ett nytt 17:30, svagt, men starkare än imorse. Hittar inget älsekret, det är nästan torrt! Jag brukar få mer vitt kladd, typ bodybutter, i mängder de 3-5 första dagarna efter äl. Nu --> n.a.d.a Fasen! När 17 hade jag ägglossning? Tyvärr drack jag vin igår så jag kan inte lita på tempen som jag tog imorse. Min graf:

Kanske ägglossning ändå var på cd 15? Men...har ju inte haft något positivt på ägglossningstesten. Tagit på morgonen och på em/kväll.

• Allex

Hej Fluzzi!

Jag känner inget av i humöret direkt av Letrozol, det är mest att jag inte riktigt känner igen kroppen... Plus att jag nu under andra kuren även fått finnar..på halsen...av alla ställen

Jag har kört 2 kurer, bim imorgon och jag tror inte det gått denna gång heller. Känner inga gravidsymptom alls pluss att jag idag fått rosa sekret som med största sannolikhet betyder mens imorgon. Tempen är dock fortfarande lite hög...Men dyker nog imorgon.

Jag tar letrozole för att stimulera ägglossning. Är lite osäker på om jag ens fick ägglossning denna gång. Men... Får väl hoppas på att en tredje kur är det som gäller... 'På det tredje ska det ske...."

• Allex

Som jag misstänkte... Mens idag, omstart igen!

Dags för Letrozole på onsdag, kur 3... Sen ska det väntas igen...ca 12-14 dagar.

Gaaaah!

• Allex
    Qwerty5142 skrev 2017-10-01 09:49:27 följande:

Hur har det gått för er i tråden?

Hoppas på att haka på här om någon är aktiv än.

Kämpar vidare....äl+3 idag, fjärde kuren.
  • Allex
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-06 04:07:34 följande:

Hur går se för alla?:D

5:e kuren. Bim nu på torsdag. Har dock börjat få spottings redan mitti lutealfasen, kring äl+8. Förra cykeln blev rekordkort för att vara mig. Mens kom redan på äl+12. Får ägglossning varje gång, inga problem där. Men inget ägg vill fastna. Försöker hjälpa till med progesteronkräm...men icke. Har en kur kvar sen blir det nog att ge upp. Fyller 44 i december och vi har försökt i 3,5 år.... Man får acceptera att det inte går helt enkelt..
  • Allex
    orzia1 skrev 2017-11-06 10:59:17 följande:

Jag har plussat, fick se ett hjärta ticka på vul i torsdag, är i vecka 8 nu, har tyvärr massa mf de senaste åren så vågar inte riktigt lita på att det kommer gå hela vägen än.

Hoppas det går vägen nu då! Grattis
  • Allex

Tiden rullar på - hur går det för er?

Jag är på äl+11 och det enda som ev talar för mig är att jag har ömma bröst. Sekretet är typ utspädd lotion, tempen är blygsam. Den går upp ena dagen och ner den andra.... Har en rosa spotting på äl+9. Tror inte det tagit denna gång heller.

Svar på tråden Letrozol januari 2017