• gisela85

    Vi kan inte bestämma oss

    Jag och min man har två barn sen innan, de heter Helga och Konrad, men vi kan inte bestämma oss för vad den nya gossen ska heta, det har snart gått en månad nu. Vad tycker ni bäst om?

    Ni får också komma med nya namnförslag om ni vill, helst inget som är för populärt. Förresten så är vårt efternamn är Falk, så inget som bara har en stavelse, börjar, eller slutar på F, typ namn som Knut, Frank och Ralf, jag tycker inte de låter bra med vårt efternamn.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vi kan inte bestämma oss
  • DenNamnbitne

    Vilka ståtliga namn på den listan!!

    Jag valde Roland (vilket kunganamn!) men jag hade nästan lika gärna kunnat välja Manfred. Storartat verkligen.

    Här några andra favoriter:

    Gunnar
    Valfrid

    Isar
    Osvald
    Hildor

    Lycka till Glad

  • fluu

    Egentligen omöjligt för mig att väljaAbsolut älskar alla namnen utom Roland. Men Harald står kanske ut lite ändå. Så starkt, men låter ändå så mysigt och snällt. Så vackert, gångbart, inga direkta smeknamn och lite eget ännu.

    Gottfrid var annars det första jag tänkte på när jag såg era barns vackra namn. Annars kanske Alvar, Evald, Hildemar, Hjalmar, Melker, Anund, Ingemar.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • rabbes

    Vilka otroligt vackra namn, kul att se att det finns föräldrar som ger sina barn sådana namn!

    Här är några namn som jag tänker skulle passa: Torsten, Didrik, Eskil, Erling och Evert.


    Några lite ovanligare namn: Gusten, Espen, Alrik, Emrik, Egil, Eyvind, Leopold och Desmond.

  • gisela85
    maratontjejen skrev 2017-01-10 21:59:02 följande:

    Gösta


    Gösta är jättefint, ska fråga min man vad han tycker!
    Ellie skrev 2017-01-10 22:13:13 följande:

    Bertil
    Sigvard


    Min systers hund heter Beppe så Bertil funkar tyvärr inte. Och min kusin som jag träffar rätt ofta fick en son för bara några månader sedan som heter Sixten, så två stycken jämnåriga sysslingar som båda kallas för Sigge är nog inte en så bra idé. Annars tycker jag att namnen är väldigt fina!
    DenNamnbitne skrev 2017-01-10 22:36:46 följande:

    Vilka ståtliga namn på den listan!!

    Jag valde Roland (vilket kunganamn!) men jag hade nästan lika gärna kunnat välja Manfred. Storartat verkligen.

    Här några andra favoriter:

    Gunnar
    Valfrid
    Isar
    Osvald
    Hildor

    Lycka till Glad


    Oj, tack vad snällt av dig!

    Jag ville egentligen att min första son skulle heta Gunnar, jag tyckte att "Helga och Gunnar" lät så bra tillsammans, men min man gillar tyvärr inte Gunnar, han hade tydligen en dålig gymnasielärare som hette så, tyvärr säger jag!

    De andra namnen är lite för ovanliga i mitt tycke, de är väldigt fina, men ja är dessvärre inte tillräckligt modig för att ge något av dom till min son - men tack för dina förslag, jag uppskattar det.
    Anonym (Noll tollerans) skrev 2017-01-10 23:49:37 följande:

    Johan

    Eller Jan-peder


    Jag känner så himla många i min ålder som heter Johan, tycker inte riktigt att det känns särskilt intressant eller unikt år 2017. Sen är jag inte heller speciellt förtjust i dubbelnamn - men tack för förslagen!
    fluu skrev 2017-01-11 05:08:26 följande:

    Egentligen omöjligt för mig att väljaAbsolut älskar alla namnen utom Roland. Men Harald står kanske ut lite ändå. Så starkt, men låter ändå så mysigt och snällt. Så vackert, gångbart, inga direkta smeknamn och lite eget ännu.

    Gottfrid var annars det första jag tänkte på när jag såg era barns vackra namn. Annars kanske Alvar, Evald, Hildemar, Hjalmar, Melker, Anund, Ingemar.


    Tack vad snällt av dig - ja, Harald är så himla fint!

    Gottfrid, Evald, Hjalmar och Ingemar är väldigt fina, ska fråga min man vad han tycker om dom, tack för namnförslagen.

    Jag har en systerdotter som heter Alva, så Alvar funkar nog inte.

    Jag tänker att Hildemar och Anund är lite för ovanliga, är inte riktigt tillräckligt modig för att ge honom ett så pass ovanligt namn, jag vill ändå gärna att det ska låta bekant.

    Melker är nog lite väl populärt, sen är jag och min man inte speciellt religiösa så ett bibliskt namn skulle inte riktigt kännas passande.
    rabbes skrev 2017-01-11 11:00:25 följande:

    Vilka otroligt vackra namn, kul att se att det finns föräldrar som ger sina barn sådana namn!

    Här är några namn som jag tänker skulle passa: Torsten, Didrik, Eskil, Erling och Evert.


    Några lite ovanligare namn: Gusten, Espen, Alrik, Emrik, Egil, Eyvind, Leopold och Desmond.


    Tack vad snällt av dig!

    Mycket fina namn allihopa, ska fråga min man vad han tycker, tack för namnförslagen.

  • pinoisme

    Vilka underbara namn era barn har! Helga är ett av mina absoluta favoritnamn (men har ingen dotter). Mina favoritpojknamn just nu är Gösta och Östen så föreslår ett av dom. :)

  • wonderwoman1

    Valdemar eller Henning tycker jag är vackert. Även ihop med dina andra barns namn. Henning passar kanske bäst med efternamnet!

Svar på tråden Vi kan inte bestämma oss