• Femblirsex

    Går inte ner i vikt

    Hej på er!

    Jag har nyss fått mitt fjärde barn, han är 8 v nu.. Mitt första barn fick jag för 10 år sen och då rasade kg och redan efter 6 v var jag nere i samma vikt som innan jag blev gravid.

    Efter nr 3 som nu är 2 år gick jag inte ner i vikt på samma sätt och nu vid fjärde står vågen still.. Innan jag blev gravid med 3:an vägde jag 53 kg och nu 79 kg..och har vägt 79 sen min son ploppa ut.

    Jag känner inte igen min kropp och har ont o känner mig tung o klumpig o vansinnigt trött.. Hatar att må så här!! Vill komma iform så jag orkar med det nya livet som fyrbarnsmamma.

    Jag ver att det inte är bra att gå ner för fort men det får ju gärna röra sig neråt.

    Behöver nog pepp, tips, fler som haft lika dant men sen lyckas gå ner? Hur gjorde ni för att gå ner lagom..

  • Svar på tråden Går inte ner i vikt
  • Anonym Mamma1

    Min dotter är 6 veckor.. jag gick upp 1 kg totalt under graviditeten och gick ner 17 kg (?!) direkt efter förlossningen.. hade en del övervikt innan jag blev gravid. Nu känner jag att vågen står helt still trots helamning..

    Jag försöker inte stressa upp mig över det utan tänker ta tag i det när det blir bättre väder, skönare och mer motiverande att ta sig ut på promenader/ börja träna.

    Jag använder en app som heter 'Lifesum', man fyller i allt man äter och håller koll så man inte äter för mycket, att man äter rätt m.m. Den är jättebra tycker jag! Speciellt nu när man ammar och gärna är lite småhungrig hela tiden.. man håller koll och tänker sig för på ett annat sätt vad man stoppar i sig och att välja nyttigare alternativ. Gick ner 9 kg med den appen innan jag blev gravid

    Ett litet tips!

  • Anonym Mamma1

    Glömde skriva.. man kan ställa in olika mål i appen.. tex att man vill gå ber 10 kg och att man ska gå ner 0,5 kg/vecka. Appen räknar ut hur mycket man ska äta per dag för att uppnå det. Man kan även sätta träningsmål tex att man vill röra sig 30 min/dag. Man tar det i sin egna takt! Kanonbra

  • Femblirsex

    Åh tusen tack för tipset!! Den ska jag ladda ner ????

    Tycker att jag äter rätt okej, kanske i minsta lager, tycker det är svårt att få tid att sitta ner o äta.. Stressar ofta i mig maten.. Kanske en del av problemet..

    Ja som du säger är det ju bra mycke lättare att motivera sig till en promenad när vädret är bättre. Var ute igår o halka runt med syskonvagnen ???? Tack igen för tipset!

  • Femblirsex

    Har faktiskt redan gjort det ???? Hade den tanken också men det var som det skulle...

    Har alltid varit liten så detta är väldigt ovant..känner inte igen mig riktigt

    Tack för tanken!

Svar på tråden Går inte ner i vikt