• Svar på tråden Tror ni strålning är orsaken till ökad cancer?
  • John22

    Det finns inget som stödjer den hypotesen, nej. Tvärtom finns det bevis för att mobilstrålning och dylikt inte ökar uppkomsten av tumörer.

  • i-o
    John22 skrev 2017-01-15 10:35:35 följande:

    Det finns inget som stödjer den hypotesen, nej. Tvärtom finns det bevis för att mobilstrålning och dylikt inte ökar uppkomsten av tumörer.


    Vilket troligtvis är en marknadsföringskampanj och propaganda.
  • Anonym (a)

    Jag tror det beror på hur våra matvanor har ändrats.

  • Anonym (Vims)

    Nej det tror jag inte. Föroreningar i mat och luft och hemmiljön (byggmaterial, dålig luftkonditionering gifter i kläder, skönhetsprodukter etc) tror jag är förklaringen. Och stress som ger sämre immunförsvar återhämtning och läkningsförmåga.

    Man vet definitivt att vissa sorters strålning kan ge cancer, typ röntgen, men mobilstrålningen tycks vara harmlös om man inte går runt med en mobil klistrad mot huvudet i aktivt samtal många timmar per dag. Handsfree räcker för att göra det totalt ofarligt om man pratar väldigt mycket och är orolig.

    Däremot mår ju barn såklart bra av att få göra annat än att sitta med mobil/iPad/dator timtals varje dag.

  • Carambolan

    Jag tror också att mat och närmiljö är ett större problem.

  • i-o
    Anonym (Vims) skrev 2017-01-15 10:37:49 följande:

    Man vet definitivt att vissa sorters strålning kan ge cancer, typ röntgen, men mobilstrålningen tycks vara harmlös om man inte går runt med en mobil klistrad mot huvudet i aktivt samtal många timmar per dag. Handsfree räcker för att göra det totalt ofarligt om man pratar väldigt mycket och är orolig.


    Det är vad de vill att du ska tro I själva verket kontrollerar de dig med dom.

    Aktivt samtal eller inte, du har fortfarande appar som vill ha internetåtkomst. Hur tror du att trådlöst internet fungerar? Det är samma frekvenser dumfan. ;)
  • Anonym (Undrar)
    i-o skrev 2017-01-15 10:50:59 följande:

    Det är vad de vill att du ska tro I själva verket kontrollerar de dig med dom.

    Aktivt samtal eller inte, du har fortfarande appar som vill ha internetåtkomst. Hur tror du att trådlöst internet fungerar? Det är samma frekvenser dumfan. ;)


    Jag tror inte riktigt du har full koll... Eller driver du med oss?
  • i-o
    Carambolan skrev 2017-01-15 10:41:36 följande:

    Jag tror också att mat och närmiljö är ett större problem.


    Matfusket är utbrett, folk verkar inte längre bry sig om att de äter mer kärnmjöl än egentlig produkt numer.

    Tänk om oljebolagen kunde börja spä ut bensinen med vanligt vatten också och fortfarande ta +13:-/L. Det är i princip vad som sker. Vi betalar allt mer för mindre produkt, näringsinnehållet sjunker och inenbär att vi måste äta allt mer och oftare för att få tillräckligt med näring.

    Men inte bryr sig den breda massan om att engagera sig, nä, de är redan i ekorrhjulet. Sedan när de väl upptäcker problemen är det kanske försent.

    A brave new world...
  • Anonym (Vims)
    i-o skrev 2017-01-15 10:50:59 följande:

    Det är vad de vill att du ska tro I själva verket kontrollerar de dig med dom.

    Aktivt samtal eller inte, du har fortfarande appar som vill ha internetåtkomst. Hur tror du att trådlöst internet fungerar? Det är samma frekvenser dumfan. ;)


    Dumfan med en smiley efter? Hur gammal är du. De appar som vill ha internetåtkomst styr man själv över, hur många man har och om man tillåter det. De söker bara kontakt punktvis och inte konstant (dumfan...). Menar du att det är samma att ligga och steka i solen hela dagarna som att exponeras bara när du gör ärenden?
Svar på tråden Tror ni strålning är orsaken till ökad cancer?