• Anonym (Pattisar)

    Tjejers bröst

    Upplever ni tjejer att killar bryr sig mycket om storleken på era bröst?

  • Svar på tråden Tjejers bröst
  • Anonym (Malin)

    Nej, bara de får hålla på med tuttarna är de nöjda....

  • Anonym (--)

    Nej inte speciellt, men har ganska "stora" bröst DD-E men då är jag iof tillsammans med en "rump-kille" det första med andra ord han kollar in är rumpan.

  • K grrl
    Anonym (Pattisar) skrev 2017-01-15 18:45:06 följande:

    Upplever ni tjejer att killar bryr sig mycket om storleken på era bröst?


    När jag var väldigt storbystad upplevde jag det. Nu har jag betydligt mindre bröst och män bryr sig mer om min rumpa.
  • Anonym (Pattisar)

    Varför sprids en bild av (framförallt) unga tjejer att killar fäster jättestor vikt vid det då?

  • MammAmma
    Anonym (Pattisar) skrev 2017-01-16 01:01:16 följande:

    Varför sprids en bild av (framförallt) unga tjejer att killar fäster jättestor vikt vid det då?


    För att unga tjejer inte vet bättre.
  • Anonym (E)

    Min kille säger att det kommer från oss tjejer själva

  • Anonym (Pattisar)
    MammAmma skrev 2017-01-16 08:56:22 följande:

    För att unga tjejer inte vet bättre.


    Kan de inte bara vidja sina vyer lite helt enkelt?
  • Anonym (Pattisar)
    Anonym (E) skrev 2017-01-16 09:44:08 följande:

    Min kille säger att det kommer från oss tjejer själva


    Ja, hjärnspöken är vanliga om man inte är säker i sig själv.
  • Anonym (A/B kupan)
    Anonym (Pattisar) skrev 2017-01-16 01:01:16 följande:

    Varför sprids en bild av (framförallt) unga tjejer att killar fäster jättestor vikt vid det då?


    Unga tjejer är väl förmodligen oftast i relation med unga killar och där kanske det kan stämma. Vet att i högstadiet så var det ett jävla tjat om bröststorlek hit och dit både bland killar och tjejer. Killarna pratade om det och bröst skulle vara så stora som möjligt, tjejerna nojjade över att ha för små bröst och kände sig osäkra. Så ungefär så. 

    När man blir äldre så inser oftast både män och kvinnor att det är väl rätt skitsamma med storleken, det brukar bli bra ändå oavsett. Vissa män har väl såklart säkerligen kvar preferenser om storlek på bröst och vissa kvinnor känner väl sig fortfarande osäkra och dömda över storleken på sina bröst, men rent generellt så bryr sig inte de flesta så mycket längre skulle jag vilja påstå. 
  • Anonym (Pattisar)
    Anonym (A/B kupan) skrev 2017-01-17 03:52:03 följande:

    Unga tjejer är väl förmodligen oftast i relation med unga killar och där kanske det kan stämma. Vet att i högstadiet så var det ett jävla tjat om bröststorlek hit och dit både bland killar och tjejer. Killarna pratade om det och bröst skulle vara så stora som möjligt, tjejerna nojjade över att ha för små bröst och kände sig osäkra. Så ungefär så. 

    När man blir äldre så inser oftast både män och kvinnor att det är väl rätt skitsamma med storleken, det brukar bli bra ändå oavsett. Vissa män har väl såklart säkerligen kvar preferenser om storlek på bröst och vissa kvinnor känner väl sig fortfarande osäkra och dömda över storleken på sina bröst, men rent generellt så bryr sig inte de flesta så mycket längre skulle jag vilja påstå. 


    Skulle du tror att det gäller t ex penisstorlek också?
  • Anonym (A/B kupan)
    Anonym (Pattisar) skrev 2017-01-17 04:07:10 följande:
    Skulle du tror att det gäller t ex penisstorlek också?
    Kan jag tänka mig. Samma sak där, mycket prat när man var yngre (tidig tonår) om allt sådant. Men när man blir äldre så blir det ju precis som med bröstfrågan, det spelar inte så stor roll längre. Oftast går det väldigt bra ändå.
  • Anonym (Pattisar)
    Anonym (A/B kupan) skrev 2017-01-17 04:47:57 följande:

    Kan jag tänka mig. Samma sak där, mycket prat när man var yngre (tidig tonår) om allt sådant. Men när man blir äldre så blir det ju precis som med bröstfrågan, det spelar inte så stor roll längre. Oftast går det väldigt bra ändå.


    Roligt att höra.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Pattisar) skrev 2017-01-16 01:01:16 följande:

    Varför sprids en bild av (framförallt) unga tjejer att killar fäster jättestor vikt vid det då?


    För att många gör det.
    MammAmma skrev 2017-01-16 08:56:22 följande:
    För att unga tjejer inte vet bättre.
    de vet inte bättre än att de bryr sej om vad de jämnåriga killarna tycker som i sin tur funderar på vad tjejerna tycker.



  • Anonym (Hjälp)

    Känner knappt nån kille som sedan högstadiet uttalat nån åsikt om tjejers bröststorlek. Eller rättare sagt att stora skulle va bättre eller nåt sånt.

    Killar bryr sig absolut inte alls om den saken i 99 fall av 100, och om man verkligen gjorde en undersökning så tror jag att fler vuxna män föredrog normalstora alt lite mindre bröst framför jättestora.

    Men alla tycker att tjejen de sitter på är så oerhört mycket viktigare....

  • Anonym (Lotta)

    När jag var ung, en del negativ uppmärksamhet som jag kopplade till bröstens storlek.

    När det gäller partners har jag alltid utgått från att de valt mig efter min personlighet.

    När jag var ung (sent 80-tal, tidigt 90-tal) var min upplevelse att man inte skulle ha stora bröst (så jag önskade att jag var tonåring på 50-talet när kurvighet var mer inne). Att killar skulle föredra storbystade minns jag inte att vi diskuterade . Minns att vi var glada när Anna Nicole Smith gjorde reklam för HM eftersom hon var kurvigare (och vi trodde att HM börjat sälja större BHs, vilket inte stämde).

Svar på tråden Tjejers bröst