• Annabola

    Clearblue + Natural cycle

    Hej!

    Fick glad gubbe på mitt digitala ÄL test i torsdags.. så mannen och myste då + fre. Sen kom svärmor och övernattade så en tredje dag blev det svårt... använder även NC men där har jag ännu inte fått någon temperaturökning...?? Borde den inte komma nu?! För clearblue ska ju visa stegring av LH och att det då sker mellan 24-36h därpå... när kommer temp höjningen då?? Kanske har jag inte haft ÄL då?

    Man kanske inte har ÄL bara för att man får glad gubbe? Skit!

    Eller?

  • Svar på tråden Clearblue + Natural cycle
  • Humlan87

    Jag tror att äl-testet visar hormonökningen som betyder att ägglossning är på gång, men hormonet kan öka utan att något ägg faktiskt släpper. Temperaturstegringen sker efter att ägget släppt och ska vara ett säkert tecken på att du faktiskt haft ägglossning. Dock så är det ju väldigt noga att man mäter tempen på rätt sätt för stegringen är ju väldigt liten. Dina andra mätningar får inte diffa för mycket för då hittar inte appen vilken stegring som betyder att ägglossning har skett. Lycka till <3

  • Annabola
    Humlan87 skrev 2017-01-15 22:51:11 följande:

    Jag tror att äl-testet visar hormonökningen som betyder att ägglossning är på gång, men hormonet kan öka utan att något ägg faktiskt släpper. Temperaturstegringen sker efter att ägget släppt och ska vara ett säkert tecken på att du faktiskt haft ägglossning. Dock så är det ju väldigt noga att man mäter tempen på rätt sätt för stegringen är ju väldigt liten. Dina andra mätningar får inte diffa för mycket för då hittar inte appen vilken stegring som betyder att ägglossning har skett. Lycka till <3


    Tack Humlan87!

    Så är det nog och det stämmer väl att man ett par gånger under varje år inte har ÄL så kanske var det dags för mig denna cykel. Typiskt! Man vill ju maxa alla möjliga chanser, så är det ju! När man väl hittat sin glada gubbe i tid och allt Bara att vänta in mensen och börja om på nytt!
  • Annabola
    Annabola skrev 2017-01-16 06:24:58 följande:
    Tack Humlan87!

    Så är det nog och det stämmer väl att man ett par gånger under varje år inte har ÄL så kanske var det dags för mig denna cykel. Typiskt! Man vill ju maxa alla möjliga chanser, så är det ju! När man väl hittat sin glada gubbe i tid och allt Bara att vänta in mensen och börja om på nytt!
    Fick stegring 5 dagar efter glada gubben, sen kom mensen.. missade med andra ord ÄL! Nya försök!!
Svar på tråden Clearblue + Natural cycle