• Corraw

    P spruta

    Hej jag har en liten fråga ... jag har gått på pspruta och slutade med den i juli ... hur brukar mensen vara när den kommit tillbaka..? Kommer den samma datum som man haft den förut eller kan den komma när som ? Har fått (vad jag tror är)mens idag . Haft en blödning ( va som nidblödning) för ca 3 veckor sen ...så vet inte riktigt om det jag har nu är mens eller nå annat blödning

  • Svar på tråden P spruta
  • Corraw

    Fast nu frågar jag om det kommer samma perioder som innan man började med sprutan eller knappt den Byta dagar

  • Cecese

    Självklart kan mensen byta dagar och det kan även bli en annan längd på menscykeln än det var före p-sprutan

  • blairw

    Alltså, mensen är ju liksom inte bunden till en viss tid i månaden. Om man använt något preventivmedel som påverkar menscykeln så beror det ju helt på när man slutade ta och hur snabbt mensen kommer igång. 

    Så nej, den kommer inte nödvändigtvis på det datum man har haft den förut. Den kan göra det, men det har då inte att göra med att den brukade komma då förut, det bara råkade bli så. 

Svar på tråden P spruta