• muuppeens

    Avvikande utseende - spermier

    På mötet med gynekologen berättade h*n att min man har spermier med dåligt utseende. I April har vi försökt bli med första barnet i 2 år.

    Har/hade någon samma problem?

    Hur gick det sen?

    Behövdes IVF?

    Gjorde ni något speciellt och blev med barn utan IVF??

    Finns så många frågor. Svara gärna på så mycket som möjligt. Tack!!

  • Svar på tråden Avvikande utseende - spermier
  • pandoraDiem

    Min man hade också avvikande form på sina spermier och vi skulle precis påbörja IVF när vi lyckades bli spontant gravida. Och nu har vi vår son här hos oss :) till oss sa de att det inte var omöjligt att lyckas bli gravida själva men eftersom vi försökt i över ett år så erbjöds vi IVF. Vi gjorde inget speciellt vid försöket som lyckades, att lyckas är lite som att kasta tärning, vår tärning hade rätt många siffror men tillslut så träffade vi rätt efter många kast.

    Lycka till och om ni vill, tveka inte att söka hjälp.

  • muuppeens
    pandoraDiem skrev 2017-01-18 20:04:58 följande:

    Min man hade också avvikande form på sina spermier och vi skulle precis påbörja IVF när vi lyckades bli spontant gravida. Och nu har vi vår son här hos oss :) till oss sa de att det inte var omöjligt att lyckas bli gravida själva men eftersom vi försökt i över ett år så erbjöds vi IVF. Vi gjorde inget speciellt vid försöket som lyckades, att lyckas är lite som att kasta tärning, vår tärning hade rätt många siffror men tillslut så träffade vi rätt efter många kast.

    Lycka till och om ni vill, tveka inte att söka hjälp.


    Tack så jättemycket för svar och grattis till er son!

    Enligt lasarettet måste vi vänta tills April innan vi slussas vidare till IVF men jag kontaktade IVFkliniken idag och frågade om det finns nån chans att påbörja tidigare.. Så hoppas på positivt besked imorgon. Alternativt att det tar sig innan dess.
Svar på tråden Avvikande utseende - spermier