• Svensksommar83

    Graviditet efter spiral

    Hej! Trodde vi var klara med avlandet ;) men till min stora förvåning och glädje insåg vi efter nyår det omöjliga- att ingen av oss kände oss helt klara och vi får ju så söta barn :D Jag blir 34 i augusti och fick hormonspiral Mirena isatt i samband med en konisering i mars förra året. Vi tänker nog att tidigast februari när år är lagom för tillökning. Jag har tidigare haft ganska lätt för att bli gravid, både haft minipiller och p-stav och vid senaste tillökningen lät jag få den uttagen i slutet på juni blev jag gravid i september (2012). Så då gick det ju väldigt fort men hur är det när man haft hormonspiral? Jag har under året med hormonspiral inte haft regelbunden mens utan ungefär varannan månad i ett par dagar, men ägglossning känner jag av. Fått cysta av spiralen också som sedan växte sig stor och sprack :( Å förmodligen även ett missfall också under denna tid. Fick en morgon plötslig kraftig smärta i magen och sen blödning. Blödde fruktansvärt under en dag med något som liknade delar av ett tidigt embryo. Det var klumpar och kogulationer och hinnor :S Men på gyn undersökning såg man att spiralen satt kvar. Nåja... Någon med erfarenheter av spiral och att bli gravid efter spiral.

Svar på tråden Graviditet efter spiral