• KateTal

    Ni som fått planerat ks, i vilken vecka var ni och vilket landsting ?

    Jag ska träffa en läkare för att prata om att få planerat snitt då jag har extrem förlossningsrädsla efter komplikationer under förra förlossningen. Är nu gravid med mitt andra barn i v 34.

    Ni som fick beviljat planerat snitt, i vilken vecka planerades snittet till att göras och vilket landsting godkände det?

  • Svar på tråden Ni som fått planerat ks, i vilken vecka var ni och vilket landsting ?
  • Charlotte N

    Snittades pga sätesbjudning. Bokades in 8 dagar innan bf men vattnet gick 12 dagar innan bf så snittet blev "akut" då istället. Sös i Stockholm.

  • kattskrälle
    KateTal skrev 2017-01-18 15:00:52 följande:

    Jag ska träffa en läkare för att prata om att få planerat snitt då jag har extrem förlossningsrädsla efter komplikationer under förra förlossningen. Är nu gravid med mitt andra barn i v 34.

    Ni som fick beviljat planerat snitt, i vilken vecka planerades snittet till att göras och vilket landsting godkände det?


    Kan inte svara på din fråga men får man lov att fråga vilka komplikationer? Det är inget som gör att du blir beviljad snitt pga medicinska orsaker menar jag?

    Kommer följa tråden, hade också en komplicerad förlossning med första och har också fått förlossningsskräck efter det. Tycker det är rätt bisarrt att det ska vara en kamp när man mått så pass ruttet så länge! Håller tummarna för dig!
  • Sillavill7

    I uppsala:  fick besked att det beviljades på RUL (v 20), har fått datum för snitt i v38+6. anledningen var tidigare traumatisk och dramatisk förlossning. 

Svar på tråden Ni som fått planerat ks, i vilken vecka var ni och vilket landsting ?