Inlägg från: Katten Lilla |Visa alla inlägg
  • Katten Lilla

    Pojkvän höll inte vad han lovade

    Oj, så dåligt gjort av din pojkvän!

    Han borde DEFINITIVT ha pratat med dig först. Sen borde han inte ens ha tackat ja till jobbet just då han hade LOVAT att hjälpa dig. Grymt dålig stil.

  • Katten Lilla
    Anonym (S) skrev 2017-01-19 16:33:04 följande:

    Saker och ting kommer och de får TS ta och acceptera. Den dagen hon får jobb så kommer hon att förstå. De behövde honom på jobbet så de behövde honom. Vad är viktigast jobb eller flickvännens läxa?


    Men kära hjärtanes! Det handlar ju om att han gav ett LÖFTE. Man håller det man lovat, så är det bara. Precis som Kuddebarn sa så kommer det knappast som en överraskning att man kan bli uppringd ang jobb. Det var nog inte första gången för denna kille, så han skulle inte ha gått och lovat nåt sånt här!
  • Katten Lilla
    Anonym (M) skrev 2017-01-19 16:35:47 följande:

    Hon torde ju ha i åtanke att hans jobb innebär att han kan bli inringd med väldigt kort varsel.

    Som (S) har förklarat här i tråden står inte sånt med i hans kalender.


    Eller så borde HAN ha haft det i åtanke innan han gick och lovade nånting. Varför ska hon ha det i åtanke? Det är ju hans ansvar att tänka på det.
  • Katten Lilla
    smulpaj01 skrev 2017-01-19 16:51:49 följande:

    Självklart går jobb före någon annans studier!

    Bara att acceptera!!


    Fast det handlar ju om ett löfte han bröt?

    Uppenbarligen var det jätteviktigt!

    Visst, jobb är viktigt, men har han angett ett löfte så ska han tamejfan hålla det också!

    Han visste att detta kunde ske. Finns inga bortförklaringar.
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 16:59:04 följande:

    Men hur viktigt kan det vara. Kan ts inte göra sina egna läxor? Sjävklart tackar man ja till jobb om någon ringer. Arbetsmoral gott folk.


    Måste väl inte vara endast en läxa? Kan väl vara något större än så. Hon skrev ju trots allt att hon går på universitetet.

    Min poäng är i alla fall att man håller det man lovat, det är liksom det som är själva grejen med ett löfte. Jag tror inte mina vänner skulle bli så glada om jag tackade ja till nånting enbart för att det var till min fördel när jag i själva verket hade lovat att hjälpa dem med nånting.

    Det handlar om tillit.
  • Katten Lilla
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:00:56 följande:

    Hon skrev att det fanns en anledning till att hon inte kunde åka. Du brydde dig inte alls om vad anledningen var. Att hon hade en anledning var tillräckligt för att hon självklart kunde skita i sitt löfte och stanna hemma.

    Men nu är det helt fruktansvärt att han valde jobb före skolarbete? Låter jätte konstigt.

    Som sagt självklart ska man försöka hålla det man har lovat. Dock kan det komma saker i mellan. Jobb är enligt mig en okej anledning om det man har lovat inte är jätte viktigt. Men vi vet inte vad det var han lovade att hjälpa ts med.

    Mitt jobb kan ringa med kort varsel och vi måste försöka ställa upp för varandra. Men om någon frågar mig om hjälp på tisdag så säger jag ja om jag är ledig. Sen vet alla som känner mig att jobbet kan ringa med kort varsel så det behövs inte sägas. Så om ts kille brukar bli inringd med kort varsel så borde hon väl veta det? Åh är det ovanligt så var det ju inget han misstänkte skulle hända heller åh troligen väldigt kris nu när det hände då.


    ...?

    Det är INTE ts ansvar att hålla koll på att pojkvännens jobb kan ringa med kort varsel!

    Det är ju HANS ansvar!

    Innan jag lovar nån något så ser jag till att vara helt säker på att jag inte jobbar just den dagen, och kan jag inte vara helt säker, om jag har ett jobb som ts pojkvän kanske har, så skulle jag inte kunna lova nånting.. för jag vill inte göra personen besviken.
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:08:47 följande:

    Men i vilken värld håller alla alltid allt de lovat?

    Ts kan väl sköta sitt själv. Går man på universitetet är man någorlunda vuxen och kan gott reda sig själv. Ber man någon om hjälp så anpassar man till när denne kan. Dyker det upp något viktigt, typ jobb, så får det där hjälpandet ske någon annan gång när det passar hjälparen.


    Men snälla du, varför skulle hon inte kunna sköta sig själv bara för att hon ber om hjälp? Jag är vuxen men jag får väl be om hjälp för det? Nu låter du bara väldigt otrevlig!

    Ja, man anpassar till när man kan. Och det var POJKVÄNNENS ansvar att se till att det passade för honom, innan han angav ett viktigt löfte!
  • Katten Lilla
    Anonym (Nja) skrev 2017-01-19 17:20:32 följande:

    Men snälla. Om dom är ett par så borde ts veta om han har ett jobb som kan ringa när som och om han måste ställa upp. Men visst han kunde ändå har tackat nej. Dock tycker jag att det som han har lovat ts måste vara väldigt viktigt om han ska vägra jobba. Sen kan det ju också va så att hans jobb i stort sätt aldrig ringer och det nu var total kris och han mer eller mindre var tvungen att ställa upp. Men som vanligt så får man extremt lite detaljer i ts.


    Lovar man nån något så tackar man inte ja till jobb! Det kan vara surt, ja, men det är jättedumt att skita i ett löfte bara för att det inte passar en själv. Han får lära sig att hålla vad han lovat, så är det bara!
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:22:32 följande:

    Men herrrgud. Okej om han bröt löftet om giftermål typ. Men här är en läxa. Eller vad det var. Som säkert kan göras vid ett annat tillfälle. Allt i världen kan inte bedömas med samma mått.


    Jag vet inte i vilken värld du lever i men universitetsläxor kan inte bara göras vid ett annat tillfälle, OCH det måste inte ha varit något med en läxa!
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:30:28 följande:

    Jag har pluggat många år på universitetet och vet att det sällan uppkommer något som man inte får väldigt lång framförhållning på. Inte en enda gång bad jag för övrigt andra om hjälp att sköta mina studier. Och hade aldrig någonsin krävt av min sambo att säga nej till arbete för att han skulle förhöra mig på något, eller vad det nu kan vara som är så oerhört viktigt.

    Vet ts med sig att jobb kan uppkomma bör hon ej förlita sig på att han alltid kan när han lovar. Och dessutom ha framförhållning. Hennes skolgång, hennes ansvar.


    Jag har också pluggat många år på universitetet och där har det inte ALLTID gått att göra om saker senare. Så kom inte med den vitsen.

    Universitetet är hårt (beror ju mycket på vilken linje man går). Vad du har bett andra om skiter jag fullständigt i. Det jag reagerar på är att ts är tillsammans med en rubbad kille som bröt ett löfte. DET är elakt!

    Förmodligen är det inte endast ett förhör på ett arbete det gäller. Det måste vara något viktigare, men oavsett så har han lovat henne!

    Vet ts pojkvän om att de kan ringa från jobbet så bör han ej gå runt och lova saker när han inte vet hur det är med jobbet. Hans jobb, hans ansvar.
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:39:19 följande:

    Vad är det som är så oerhört viktigt? Jag kan inte komma på en enda sak som man kan behöva hjälp med av sin pojkvän för att klara av. Fråga någon annan eller, allra helst, lös problemet själv och sluta förlita sig på att andra ska lösa saker åt en.


    Men herregud, det kan väl inte jag veta?!

    Allra helst, sluta lova saker man inte kan hålla!
  • Katten Lilla
    ungbrunett skrev 2017-01-19 17:41:50 följande:

    Jag och de allra flesta jag känner hade förstått när något ska prioriteras och när något kan vänta. Det fanns en tråd här en gång om en som var ledsen över att hen inte fick fortsätta sitt nya arbete då hen sjukskrivit sig och stannat hemma från jobbet av diverse olika anledningar. Folk har olika prioriteringar, det har du rätt i. Somliga förstår värdet av arbete, andra prioriterar.. skevt.


    Du prioriterar jobb och bryr dig ej om du bryter ett löfte om jobb kommer emellan och Anonyn (-) prioriterar mänskliga relationer och vill ej bryta ett löfte enbart pga jobb.

    Inse att ni tycker olika, så varför fortsätter du tjata och gnata som att du måste ha rätt?!
Svar på tråden Pojkvän höll inte vad han lovade