• risenta

    Kub i morgon, så orolig :(

    Har tid för KUB test i morgon och är så orolig att jag spyr :(. Är i vecka 11 och är så orolig att jag ska ha råkat ut för MA ... för en vecka sen fick jag en liten blödning ( lite blod på papperet, inget i trosan) . Inte blodigt något mer sen dess dock. Usch det här är olidligt. Kan ju tillägga att dom få symtom jag hade på att jag var gravid har försvunnit helt oxå :( . Vet inte vad jag vill med denna tråd.,.. bara få oron ur kroppen lite kanske

  • Svar på tråden Kub i morgon, så orolig :(
  • bluebird6

    Hej Risenta.. 

    Härligt att du vara i v 11 redan. 

    Här sitter jag i v 9 (snart 10) och längtar till mitt eget kub av samma orsak. 

    Ma i slutet av sep -16

    Men den värsta hormonstormen har väl varit nu så att symptom avtar efter v-10 är nogrätt normalt. Stod det nånstans i vår vänta barn bok iaf. 

    Så ta inte ut nåt i förskott.. Hoppas allt går bra! 

  • sairda

    Känner igen oron, jag hade inga blödningar men jag längtade så mycket efter ett barn att jag va säker på att det inte skulle vara något där inne eller att fostret skulle va dött :/ men nu har jag en liten kille som blev 10 månader idag :) hoppas det går bra. Jag skulle inte oroa mig då det inte var blod i trosorna ( kan jag säga sådär i efterhand, men i ditt nu förstår jag att du är orolig ) Slemhinnorna är väldigt känsliga osvosv i graviditeten så det kan komma lite blod med föytningarna. Vissa störtblöder också flera gånger utan att det är någon fara . Men somsagt jag förstår oron, men jag tänkte då också nånstans att om fostret va dött var de bara meningen så, Att babyn antagligen inte skulle överlevt i världen. Men att se det så är svårt när man har sån oro.

    Lycka till !

  • Snuttis2

    Då är det du o jag idag!! Har tid för kub nu på fm och har varit vaken sedan 03 inatt! Bara vridit o vänt mig!

    Mer nervös över att fostret ska ha dött än själva kub resultatet! Mina symtom har också minskat o ändrat karaktär först i v 10 sedan i v 12 är nu i slutet på v 13!

    Håller tummarna för dig & mig!

  • risenta
    Snuttis2 skrev 2017-01-24 05:41:32 följande:

    Då är det du o jag idag!! Har tid för kub nu på fm och har varit vaken sedan 03 inatt! Bara vridit o vänt mig!

    Mer nervös över att fostret ska ha dött än själva kub resultatet! Mina symtom har också minskat o ändrat karaktär först i v 10 sedan i v 12 är nu i slutet på v 13!

    Håller tummarna för dig & mig!


    Ååhh ett stort lycka till idag! :) Usch jag har inte heller sovit så bra. Är också mer nervös för att fostret inte ska leva än för själva testet :(. Får jag fråga om du någon gång har fått nån blödning? Det fick jag nämligen.. därav oron. Håller verkligen tummarna för oss !
  • Snuttis2

    Detta är Min tredje graviditet, första missfall v 6 andra MA v 11 som upptäcktes vid vul! ingen blödning innan enbart lite minskade symtom! Mindre Blödning kan vara fullt normal med tanke på ökad blodmängd i kroppen, sköra slemhinnor o att moderkakan kan flytta sig när livmodern växer! Tror inte den behöver betyda något , mitt första missfall var tidigt men det gick inte att ta miste om när det drog igång ! MA är lurigare o jag förstår din oro för jag sitter med samma!

  • Snuttis2

    Ledsen om inlägget inte lugnade : (

    Är det er första graviditet ? Har ni lyckats på egen hand? I så fall har ni oavsett utgången de bästa förutsättningarna!

    Tycker att Det är bra att vi numera vågar prata om missfall o oro men sen är det viktigt att tänka på sannolikheten i sammanhanget!

    Lätt att oroa sig o tänka : vänta på missfall än att tänka vänta barn trots att oddsen (som tur är) är större för ett lyckligt slut!

  • totteplopp

    Hej! Jag har också mitt Kub idag, håller på att krypa ur skinnet av nervositet. Det är mitt tredje barn och jag tycker att oron har blivit värre för varje gång, har fortfarande massa symtom men det har jag ju duktigt läst mig till att det inte bara behöver vara positivt. Jag hoppas att det kommer gå vägen för oss alla <3

    Lycka till!

  • Linels2

    Och jag har kub imorgon. Är med otroligt nervös. Min sambo verkar helt övertygad om att allt är bra och jag är bitvis övertygad om att den är död. Jag har inte blött något utan det är mer en obehaglig kännsla.

    Lycka till ni som ska dit! Håller alla tummar och tår!

  • Norrskensmor
    Linels2 skrev 2017-01-24 08:19:51 följande:

    Och jag har kub imorgon. Är med otroligt nervös. Min sambo verkar helt övertygad om att allt är bra och jag är bitvis övertygad om att den är död. Jag har inte blött något utan det är mer en obehaglig kännsla.

    Lycka till ni som ska dit! Håller alla tummar och tår!


    Har också kub imorgon.. Kan knappt tänka på det. Hade ett man för ett par år sedan som berodde på kromosomavvikelse.. är så rädd att höra än en gång att det inte slår något hjärta där inne. . ALL LYCKA TILL. Vi får ställa oss in på att det ska gå bra!
    Hej
Svar på tråden Kub i morgon, så orolig :(