• JJRG

    Är det något fel på mig?

    Jag börjar bli lite orolig. Jag är 22, snart 23 år. 150cm lång... har alltid kunnat äta som en man typ. Jag älskar mat så otroligt mycket och njuter varje gång jag äter. Jag verkligen älskar mat! Äter rätt ofta också. Dock blir jag mätt alldeles för fort. Vet inte om de har något med att jag äter för fort att göra. Brukar alltid väga 42kg. I flera år var de så. Men nu har jag rasat ner till 38 kg. Jag är så smal, äcklas av att se mig själv i spelgen. Men jag förstår inte vad felet är? Visst, har alltid haft tur att se smal och vältränad ut trots att jag äter mycket, men nu känner jag att jag ser sjuk ut. Vet inte riktigt vad jag ska göra. För mat äter jag. Hemlagad och bra mat. Kan de va något fel? Orkar inte va så trött som jag är, så smal och utmattad

  • Svar på tråden Är det något fel på mig?
  • blomman 2

    Kanske är det något hormonellt...? Sköldkörteln...? Kolla upp HYPERTYREOS. Motsatsen till hypotyreos.

  • JJRG
    blomman 2 skrev 2017-01-23 21:50:21 följande:

    Kanske är det något hormonellt...? Sköldkörteln...? Kolla upp HYPERTYREOS. Motsatsen till hypotyreos.


    Käkar inga p-piller. Men ska kolla upp det där. Brukar väga 42-43 annars och ser man iaf frisk ut med fläsk på kroppen.
  • Gravitation
    JJRG skrev 2017-01-23 22:07:06 följande:
    Käkar inga p-piller. Men ska kolla upp det där. Brukar väga 42-43 annars och ser man iaf frisk ut med fläsk på kroppen.
    Fast så mycket fläsk kan du inte ha om du väger det trots du är 1.50, jag är 1.52 och såg väldigt smal ut vid 44 kg.
  • Danzig76

    Tränar du mycket? Hur är sömnen?
    En svikande aptit kan ju tyda på överträning/stress och för höga kortisolnivåer.
    Oftast brukar det visa sig i form av dålig sömn, trötthet, viktnedgång mm

    Men det bästa är ju att ta kontakt med din läkare för att få en professionell bedömning.

  • Qweez

    Kanske inte är samma för dig men min syster hade exakt samma. Hon var extremt underviktig, tappade mer i vikt och landade till sist på sjukhus. Där upptäckte dom att hon var glutenallergiker, sen hon ändrade kosten gick hon upp 10kg på bara några månader.

Svar på tråden Är det något fel på mig?