• attali

    Roliga tips till 50-års fest!

    Hej :) mina föräldrar ska ha 50-års fest och jag hjälper till. Men vi behöver lite idéer på vad man kan göra för att få till det där lilla extra. Har ni några idéer på roliga "lekar", tips på pynt eller egentligen vad som helst som gör att det blir lite extra roligt. Det hade varit så kul med någon typ av rolig överraskning för gästerna men vi har ingen aning om vad?

  • Svar på tråden Roliga tips till 50-års fest!
  • Majjsan74

    Va kul med kalas!

    Kanske en tipspromenad som handlar om dina föräldrars liv? ( OBS få med frågor så alla olika gäster känner sig inkluderade och kan svara på nån iaf)

    Eller dela upp gästerna i grupper och kör musikquiz från deras ungdom slutet av 70- början av 80-talet?

    Eller så överraskar du både föräldrarna och gästerna med paketleken som även passar på kalas www.brollopstorget.se/forum/thread/2685789-nu-sa-har-jag-paket-leken

    (Se längre ner på sidan)

  • Domesticgoddess

    Jag var en gång på ett kalas där samtidiga gäster fick dra en lapp ur en hög när de kom, detta sköttes diskret. På lapparna stod sedan diverse uppdrag, mitt var tex att säga "oh den där ser god ut" och hugga en bit mat från min bordsherres tallrik. En stackare skulle hålla ett långt tal och en annan skulle inflika "jag är en oerhört ödmjuk och prestigelös person" i konversation minst tre gånger under middagen och en skulle noggrant förhöra omkringsittande om vad de ansåg om vederbörandes dress. Kommer tyvärr inte ihåg fler exempel men hysteriskt roligt var det och när det vid middagens slut avslöjades varför folk uppfört sig så skumt var isen definitivt bruten!

  • maratontjejen
    Domesticgoddess skrev 2017-01-26 10:57:03 följande:

    Jag var en gång på ett kalas där samtidiga gäster fick dra en lapp ur en hög när de kom, detta sköttes diskret. På lapparna stod sedan diverse uppdrag, mitt var tex att säga "oh den där ser god ut" och hugga en bit mat från min bordsherres tallrik. En stackare skulle hålla ett långt tal och en annan skulle inflika "jag är en oerhört ödmjuk och prestigelös person" i konversation minst tre gånger under middagen och en skulle noggrant förhöra omkringsittande om vad de ansåg om vederbörandes dress. Kommer tyvärr inte ihåg fler exempel men hysteriskt roligt var det och när det vid middagens slut avslöjades varför folk uppfört sig så skumt var isen definitivt bruten!


    Haha, va kul det lät!
  • Gogogo

    Ett tips kan vara den inteaktiva frågespelet kahoot.

    Med en massa frågor som man kan söka i appen

    Googla på kahoot.

    ni spelar med mobiltelefonerna mot varandra eller i lag!

    Några kul quiz kan vara dessa som passar

    Sverige Quiz - 40 frågor om sverige, Men när hände det?

    play.kahoot.it/

    World Quiz - 40 frågor jorden runt, Men när hände det?

    play.kahoot.it/

  • Gogogo

    Spela kubb varianten mölkky är oxå rätt kul som man kan spela i lag om man är många och tar inte så lång tid per omgång

Svar på tråden Roliga tips till 50-års fest!