• Sunshine81

    Avbrutet sex

    Undrar hur säkert det är att avbryta sexet precis innan utlösning ? Någon som blivit gravid så ?

  • Svar på tråden Avbrutet sex
  • Anonym (.)

    MÅNGA har blivit gravida av avbrutet sex. Är inte säkert alls.

  • Sunshine81

    Har hört eller läst för länge sedan att det kan komma ut spermier innan utlösningen. Då stämmer det alltså

  • Anonym (H)

    Finns många som blir gravida så men även många som inte blir de. Vi har kört så i snart två år o ingen graviditet. Vet att jag kan bli gravid så de är inte de som är felet ;)

  • Anonym (K)
    Anonym (H) skrev 2017-01-27 05:26:25 följande:

    Finns många som blir gravida så men även många som inte blir de. Vi har kört så i snart två år o ingen graviditet. Vet att jag kan bli gravid så de är inte de som är felet ;)


    Då har ni nog mest haft tur skulle jag tro! Eller så producerar inte karln så mycket spermier, överhuvudtaget eller just i försatsen.
  • ebe91

    Vi har en dotter som är resultatet efter avbrutet samlag. Kan säga att vårat sexliv inte var direkt aktivit då hon blev till då vi hade en bebis på dryga halvåret samtidigt som vi befann oss mitt i en flytt och bodde hos svärföräldrarna.

  • vikkey

    Haha, vecka 31 nu - hade ETT ej-kondom-sex den månaden där i somras, och det var såpass avbrutet att jag fick gå i duschen efter och tvätta bort satsen. Meeeeeen nån liten springare fanns väl i nån liten försats, för bäbisen kommer om två månader. ;)

  • MrFlex

    Jag tror det beror helt på hur bra koll killen har och om det finns försats.

    Jag har ingen försats alls. Jag har använt avbrutet samlag under många år med 3 olika partners (säker 10 år totalt) och det har aldrig resulterat i någon graviditet. Inga spermier, ingen graviditet.

    Kan tillägga att två av dessa kvinnor blev gravida på första försöket när vi väl ville så det är inget fel på varken mig eller dem.

    För MIG är det alltså väldigt säkert.

  • Anonym (Säkert)

    För oss är det säkert. Vi har kört med det i två år och inte blivit gravid. Jag har blivit gravid väldigt lätt två gånger tidigare så det är inget fel på fertiliteten :)

  • Sunshine81

    Tack för era svar. Ja då kan det vara lite olika . Kommer försatsen långt innan eller precis innan det går för dom ?

  • Bibbidi
    Sunshine81 skrev 2017-01-27 11:49:48 följande:

    Tack för era svar. Ja då kan det vara lite olika . Kommer försatsen långt innan eller precis innan det går för dom ?


    Försatsen är ju det "kletet" som kommer ut ur snoppen när man börjar bli kåt, för att det ska bli lättare att ha sex med tjejen så det blötar upp och glider lite bättre. Men det kan komma spermier ut ur snoppen även ändå, Man ska inte lita på avbrutet sex, det är idiotiskt eftersom ens ägglossning kanske inte är exakt samma datum hela tiden. 
  • Anonym (puh)

    Jag har haft avbrutet sx regelbundet (ca 3ggr/vecka) i 10 års tid med 3 olika män. Och jag har aldrig blivit gravid..

Svar på tråden Avbrutet sex