• Anonym (Miss)

    Dyr väska - smakråd.

    Har egentligen sparat länge för att köpa en Chanel 2.55 väska, handlar i vanliga fall ganska mycket men har nu inte köpt skor, accessoarer eller väskor på ett drygt år utan tänkte då göra detta lite större köpet. Under tiden har väskan höjts i pris med ca 5000 spänn till drygt 40 000. Har pengarna men känner mer och mer att jag har lust att köpa en lite billigare - fortfarande exklusiv - väska och kanske lägga resten av pengarna på att köpa lite andra fina och exklusiva kläder och skor som jag inte skulle köpa i vanliga fall (tex ett par Louboutinskor).

    Men ge mig smakråd - kommer oavsett bränna 40000 och den väskan jag tycker är allra finast är Chanel 2.55.

    Detta väljer jag mellan

    1. Chanel 2.55 jumbo i caviar med gold hardware. En klassiker som i stort sett ökar i värde men då köper jag inget annat lite lyxigare.

    2. Saint Laurent Collége monogram (large) med gold hardware eller black hardware. Kostar drygt 20' och lägger då resten på kläder och skor.

    3. Saint Laurent Collége monogram (large) med black hardware. (Samma som ovan om pris)

    4. lanvin jiji bag. Large i svart skinn med gold hardware. Kostar också drygt 20'

    Tycker alla är fina men Chanel är klart finast men känner mig tveksam till om den är värd DUBBELT så mycket. Vad hade ni valt?

    Och alla jantekommentarer om att det är onödiga pengar etc kan ni hålla för er själva, jag har pengarna och kommer använda dem på mode oavsett vad ni tycker och är fullt medveten om att det finns många som tycker detta är extravagant men det är det inte för mig. Jag behöver smakråd, inte moralpolis, så säg vad ni hade valt och skit i resten.

  • Svar på tråden Dyr väska - smakråd.
  • HippHipp

    Chanel large-modellen tror jag tyvörr kostar 49.750:-

    Men med det sagt: det är en klassiker. Troligen väskornas väska.

    Jag vill inte lägga så mycket pengar på mode men förstår att andra vill det. Jag hade valt Chanel, i alla fall jämfört med dina alternativ. Hade nog haft någon Bottega Veneta som alternativ annars.

  • Loppan84
    HippHipp skrev 2017-02-02 22:02:30 följande:

    Chanel large-modellen tror jag tyvörr kostar 49.750:-

    Men med det sagt: det är en klassiker. Troligen väskornas väska.

    Jag vill inte lägga så mycket pengar på mode men förstår att andra vill det. Jag hade valt Chanel, i alla fall jämfört med dina alternativ. Hade nog haft någon Bottega Veneta som alternativ annars.


    Jag ska köpa den i USA isåfall, så blir lite billigare men ja drygt 40' är det säkert. Inte så att jag räknar varenda krona men det blir minst dubbelt så dyr än de andra iaf.

    Tack för svar. Bottega veneta hsr också många fina, lite annan stil än jag var ute efter just nu men helt klart väldigt fina.
  • Hejhoppsan

    Jag skulle inte ha några problem att lägga summan på en väska (dock gillar jag inte dom här modellerna, gillar mer lediga väskor), men jag tycker att du ska köpa Chanelväskan. Det är ju den du vill ha helst, och jag tror att någon av dom andra bara kommer att kännas som second best. Och den är ju som sagt en klassiker. Hellre lägga 40 - 50 på nåt man verkligen vill ha, än 20 på en ersättning.

  • Loppan84
    Hejhoppsan skrev 2017-02-02 22:10:20 följande:

    Jag skulle inte ha några problem att lägga summan på en väska (dock gillar jag inte dom här modellerna, gillar mer lediga väskor), men jag tycker att du ska köpa Chanelväskan. Det är ju den du vill ha helst, och jag tror att någon av dom andra bara kommer att kännas som second best. Och den är ju som sagt en klassiker. Hellre lägga 40 - 50 på nåt man verkligen vill ha, än 20 på en ersättning.


    Haha gillar hur du tänker
Svar på tråden Dyr väska - smakråd.