• Anonym (mamma)

    dagens artister

    Hej !

    Någon mer som funderat på all skit som spelas på radion och i melodifestivalen nuförtiden ? Det  är sällan man hör något som är bra som berör.

    Min dotter visade mej denna video idag på en av hennes idoler: 





    Känslan i sången här fick mig att gråta ! Varför finns inte fler sånna här artister ?

    Vi kan ju passa på att ställa en fråga också.

    Vilken är enligt dej den sämsta låten / artisten som stör dig mest just nu ?

    Själv säger jag Miriam Bryant - Black car. Håller på att kasta ut radion varenda gång den låten spelas..

  • Svar på tråden dagens artister
  • HippHipp

    Eftersom mina barn älskar mello så sitter jag där vare sig jag vill eller ej. Har därför också facit på världens sämsta låt :) : Roadtrip från kvällens delfinal. Tom barnen tyckte den var usel (och de älskar ändå 'bada nakna').

  • Bibbidi

    Fast i "originallåten" är det ju mer dunkadunka / dagens musikstil 





    Vet inte. Finns ju de som skriver mer text än dunkadunka också idag men det verkar modernt just nu, och har varit ett tag, med samma vers på repeat hela tiden nuförtiden och sedan en massa autotune/dunkadunka/beats till det.  Musikstilar kommer ju och går. 80talsmusik låter ju inte samma som 50tals musik tex. På 90talet, när jag växte upp, så var det ju inte samma stil på musiken heller som det är just nu. Om 10/20 år är det säkert ännu en ny "stil" som dominerar.

    Bildresultat för today's musicBildresultat för today's music

  • Bibbidi
    HippHipp skrev 2017-02-05 00:44:22 följande:

    Eftersom mina barn älskar mello så sitter jag där vare sig jag vill eller ej. Har därför också facit på världens sämsta låt :) : Roadtrip från kvällens delfinal. Tom barnen tyckte den var usel (och de älskar ändå 'bada nakna').


    Ja urk. Den låten var riktigt usel faktiskt.
  • Aniiee

    Lyckliga jag som inte lyssnar på svensk radio eller ser på melodifestivalen (hatade melodifestivalen rendan när jag var 9, och då var fanskapet bara två helger om året....)

    Med det inte sagt att jag inte gillar modern musik, för det finns en massa bra. Av någon anledning skrivs den dock mest till film och spel.....


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • HippHipp

    Anilee: Helt irrelevant, ursäkta TS, men jag såg just din underrubrik (eller vad det heter). Blir grymt nyfiken- kommer du samla de recepten någonstans (offentligt) sen? Känns som något jag skulle ha stor nytta av.

  • Anonym (mamma)

    Ja dom där med bilarna i mello var ju förskräckligt .

    Ska vi ta en fråga till? Vad lyssnar ni på just nu?

  • Aniiee
    HippHipp skrev 2017-02-05 01:48:41 följande:

    Anilee: Helt irrelevant, ursäkta TS, men jag såg just din underrubrik (eller vad det heter). Blir grymt nyfiken- kommer du samla de recepten någonstans (offentligt) sen? Känns som något jag skulle ha stor nytta av.


    Kommer lägga upp listan med maträtter här på FL IDAG! Blev klar igår natt. Recept får man fråga efter, eller googla, annars blir det för mycket på en gång =)

    Ursäkta OT, TS =)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • Aniiee
    Anonym (mamma) skrev 2017-02-05 12:29:42 följande:

    Ja dom där med bilarna i mello var ju förskräckligt .

    Ska vi ta en fråga till? Vad lyssnar ni på just nu?


    Finns en sån tråd =P

    Lyssnar på (vill ni inte lyssna på någon konstig musik, så lyssna i alla fall på den sista, jag BER:





    Sen:




    Efter det:




    Avrundat med:


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 83. Bara 17 kvar.
  • Stårschan

    Det finns otroligt mycket bra och ny musik, av begåvade och musikaliska artister som till och med kan sjunga. Problemet är ju bara att de av någon anledning inte hamnar vare sig i skvalradion eller i Mello. Egentligen fattar jag inte vad det är för pellejönsar som sitter och väljer in vad som ska anses vara tillräckligt "inne" för att komma med där.

Svar på tråden dagens artister