• sprid kärlek

    Alla hjärtansdag

    Idag är det alla hjärtansdag.
    Ge något till den du älskar. Någon som verkligen förtjänar det.
    Det behöver inte vara något som kostar. Det kan vara ett tack för att h*n står upp för dig och älskar dig för den du är.

    Jag önskar er alla en glad alla hjärtansdag. Du har ett hjärta av guld.

    #spridkärlek

  • Svar på tråden Alla hjärtansdag
  • gahadas

    Har aldrig förstått meningen med att fira nån random dag sådär bara. Som tur är så slipper jag fira, då frugan tycker likadant :)

  • fluu

    Vi är också kära varje dag och firar inte idag.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • levande charader

    Idag är bara en vanlig dag. Jag älskar inte min kille mer eller mindre idag än alla andra dagar och jag visar honom inte min kärlek på nåt annat sätt än alla andra dagar.

  • Sprid  kärlek

    Jag kan förstå folk som skriver att det inte firiar och jag älskar inte min pojkvän mindre bara för att det är alla hjärtans dag men det är bara något speciellt man gör just den dagen.

  • gahadas
    Sprid kärlek skrev 2017-02-15 20:43:10 följande:

    Jag kan förstå folk som skriver att det inte firiar och jag älskar inte min pojkvän mindre bara för att det är alla hjärtans dag men det är bara något speciellt man gör just den dagen.


    Varför då?
  • Sprid  kärlek
    gahadas skrev 2017-02-14 18:04:46 följande:

    Har aldrig förstått meningen med att fira nån random dag sådär bara. Som tur är så slipper jag fira, då frugan tycker likadant :)


    Virriga Vera skrev 2017-02-14 18:25:00 följande:

    [/quote]

    [quote=77412583][quote-nick]fluu skrev 2017-02-14 19:02:40 följande:[/quote-nick]Vi är också kära varje dag och firar inte idag.


    levande charader skrev 2017-02-14 19:06:25 följande:

    Idag är bara en vanlig dag. Jag älskar inte min kille mer eller mindre idag än alla andra dagar och jag visar honom inte min kärlek på nåt annat sätt än alla andra dagar.


    Sprid kärlek skrev 2017-02-15 20:43:10 följande:

    Jag kan förstå folk som skriver att det inte firiar och jag älskar inte min pojkvän mindre bara för att det är alla hjärtans dag men det är bara något speciellt man gör just den dagen.


    Jag emar ej att jag älskar någon mindre andra dagar bara för det är alla hjärtansdag och jag sprider kärlek till min pojkvän vart enda dag men det är idag/det var igår det var alla härtansdag och jag tycker det är något speciellt.

    Jag fick en kopp med nallar och hjärtan på och jag gav han en nalle och ett kort där det stod:

    Jag älskar dig så mycket och för varje sekund som går så älskar jag dig mer och mer.

    Mitt hjärta spränga av kärlek och jag hoppas att ditt gör detsamma för mig.

    Glad alla hjärtansdag
  • Sprid  kärlek
    gahadas skrev 2017-02-15 20:49:17 följande:

    Varför då?


    För att det är Alla hjärtansdag.

    För att jag brukar köpa presenter och det kan man kanske inte göra vartenda dag. Jag gör det på alla hjärtansdag, födelsedag och julafton och då gör jag det med kärlek för att jag älskar min pv
  • Sprid  kärlek
    Sprid kärlek skrev 2017-02-15 20:53:12 följande:

    För att det är Alla hjärtansdag.

    För att jag brukar köpa presenter och det kan man kanske inte göra vartenda dag. Jag gör det på alla hjärtansdag, födelsedag och julafton och då gör jag det med kärlek för att jag älskar min pv


    Lättare sagt: det är så jag och min pv firar alla hjärtansdag. Vet ej hur andra firar det.
  • gahadas
    Sprid kärlek skrev 2017-02-15 20:53:12 följande:
    För att det är Alla hjärtansdag.

    För att jag brukar köpa presenter och det kan man kanske inte göra vartenda dag. Jag gör det på alla hjärtansdag, födelsedag och julafton och då gör jag det med kärlek för att jag älskar min pv
    Så om dom hittar på en ny dag som heter present-dagen så kommer du börja köpa presenter den dagen?
  • Sprid  kärlek
    gahadas skrev 2017-02-15 20:58:06 följande:

    Så om dom hittar på en ny dag som heter present-dagen så kommer du börja köpa presenter den dagen?


    Ingen aning

    kanske-kanske inte
  • Virriga Vera
    Sprid kärlek skrev 2017-02-15 20:55:13 följande:
    Lättare sagt: det är så jag och min pv firar alla hjärtansdag. Vet ej hur andra firar det.
    Jag har aldrig köpt en present till min man på Alla Hjärtans Dag och vi har varit tillsammans i snart 40 år, men däremot så köper jag ofta små presenter till honom, bara för att jag vill och det kan vara en måndag, tisdag eller vilken dag som helst. Varje dag så visar jag min kärlek på något sätt och det känns mer speciellt och äkta för oss än att göra det på en dag som existerar enbart för att affärsinnehavarna ska tjäna pengar på oss.
  • flygrl

    Tråkigt och se vilka svar TS fått på sin vänliga och omtänksamma trådstart. Även om man då själv inte firar Alla hjärtans dag kan man väl bemöta henne med respekt och med ett leende ta emot hennes önskan om en glad Alla hjärtans dag. Ungefär på samma sätt som man kan önska personer av annan tro allt gott till deras helgdagar (Eid al-Fitr, Channukah etc) utan att man själv firar dom högtiderna. :)

    Jag hoppas du TS fick en fin Alla hjärtans dag tillsammans med din pojkvän (det lät som du hade det iaf :)
    Du låter som en kärleksfull person och det e mycket värt i våran hårda värld.

    Nåt man också kan tänka på e det finns ensamma människor som kanske aldrig får sin kärlek besvarad. Jag vet det för en del av dom kan va en dag då dom känner sig ännu mer ensamma & olyckliga. :/

    Jag tycker vi på Alla hjärtans dag också kan uppmärksamma annan kärlek än "tvåsamhet". Kärlek finns också mellan vänner, familjemedlemmar, till husdjur osv. Sprid kärlek till alla oavsett dom har nån "kärleks partner" eller inte! <3 <3 <3

Svar på tråden Alla hjärtansdag