• LillaLinan80

    Sugen på att börja rida men...

    Red när jag var yngre och älskade det! Nu sedan min dotter börjat rida har jag blivit så sugen på att ta upp min ridning igen. Problemet? Det kostar drygt 600kr/mån. Just nu har jag kort på gym inkl pass och det landar på 500kr/mån. Ridningen är 1gång/v medan jag brukar gå 3ggr/v på olika pass.

    Jag har inte råd med båda. Är rädd att bli helt otränad om jag lägger ner mina pass:( Så svårt!!


    absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Sugen på att börja rida men...
  • Zane

    Hej. I olika matbutiker brukar folk annonsera att de vill gärna ha hjälp med sina häst/ar gratis. Om det kan vara något?

  • Domesticgoddess

    Det är himla tråkigt att ridning är så dyrt. Jag rider två ggr/vecka och prioriterar det framför gym, har bra kondis och ser till att promenera och cykla istället för att köra så ofta jag kan. Men visst...hade varit lättare att forma kroppen på gym. Är dock värt det tycker jag! Du kan ju alltid köra någon strölektion och se om du tycker det är lika underbart som du minns, stor risk att du fastnar dock :)

  • LillaLinan80
    Domesticgoddess skrev 2017-02-15 08:15:53 följande:

    Det är himla tråkigt att ridning är så dyrt. Jag rider två ggr/vecka och prioriterar det framför gym, har bra kondis och ser till att promenera och cykla istället för att köra så ofta jag kan. Men visst...hade varit lättare att forma kroppen på gym. Är dock värt det tycker jag! Du kan ju alltid köra någon strölektion och se om du tycker det är lika underbart som du minns, stor risk att du fastnar dock :)


    Ja jag ska prova några ggr för att se vad jag tycker!
    absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Ingrediensen
    Gpposten skrev 2017-02-17 10:32:00 följande:

    Att rida är en utav de bästa träningsformerna som finns. Tycker du inte att rida är jobbigt har du inte ansträngt musklerna och då ridit fel. För om du rider på rätt sätt samt är duktig så är det mer träning än du någonsin kan få på ett gym.

    nouw.com/claranyberg


    Visst är rida bra träning men nej inte bättre än "du nånsin kan få på ett gym"! På ett gym kan du träna varenda muskel i din kropp och det gör inte ridningen. Dessutom sa hon att hon tränar tre ggr/vecka och skulle byta mot ridning 1 ggr/veckan så jag förstår hennes problem, kroppen kommer att få mindre träning.
  • LillaLinan80

    Har bestämt mig för att prova i alla fall! Blir jag fast så har jag kommit fram till att avsluta gymkortet men skaffa kort på badhuset samt deras gym. Badhuskort får jag gratis genom jobbet.


    absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
Svar på tråden Sugen på att börja rida men...