• ACJ

    Barnvänliga restauranger Göteborg?

    Hej!

    Jag ska med man och 2-åring till Gbg en helg i maj, och skulle gärna vilja ha tips på barnvänliga restauranger (ej caféer) för middag/kvällsmat. Med barnvänligt menar jag ställen där barn får vara glada och höras och synas (utan att för den saken köpa amok). Tack på förhand!

  • Svar på tråden Barnvänliga restauranger Göteborg?
  • mliten

    Vissa Engelsk-inspirerade restauranger brukar vara ok som Bishop vid Järntorget, John Scotts på Avenyn men också La pain Francais på Avenyn. Barn är välkomna också på Vigårda -Avenyn. Annars är det trevligt att gå på "Tullen"-restaurangerna som finns på Avenyn, Majorna, Friggagatan och Johanneberg. O Learys kan ju funka beroende på.


    Den enda ändan och har du sett vilket sätt!
  • ACJ
    Lena skrev 2017-02-15 22:05:26 följande:

    Hur gamla barn och vilken sorts restaurang vill ni ha?


    2-åring, och liksom vanliga restauranger, behöver inte vara nåt finare ställe, men lite roligare mat än lokala pizzerian och McDonalds, om du förstår hur jag menar?
  • ACJ
    mliten skrev 2017-02-15 22:09:42 följande:

    Vissa Engelsk-inspirerade restauranger brukar vara ok som Bishop vid Järntorget, John Scotts på Avenyn men också La pain Francais på Avenyn. Barn är välkomna också på Vigårda -Avenyn. Annars är det trevligt att gå på "Tullen"-restaurangerna som finns på Avenyn, Majorna, Friggagatan och Johanneberg. O Learys kan ju funka beroende på.


    Tack för tips!
  • Lena

    Jensens beufhus har ett lekrum och mycket barnvänlig efterrätt. Det har funkat bra för oss

  • Anonym (B)

    Fast jag har hört, att dom steker biffarna innan dom kommer till restaurangen.

  • Badskum

    Har tyckt att det varit såå svårt att få plats någonstans på avenyn. En sommar frågade vi exakt alla på rad. Barnet sov då i vagn och ingen kunde låta vagnen följa med In.

    Inte förrän vi kom till Hard rock café. Dagtid väldigt låg volym på musiken så det funkade super.

    Blev efter det så glada och tacksamma för deras goda service och underbara mat (fajitas!) så det blir ett besök varje sommar. Middagstid lite högre volym men inte för högt. De har barnmeny och målarbok och ger ut ballonger. Höga skrik försvinner i musiken. Väldigt bra.

Svar på tråden Barnvänliga restauranger Göteborg?