Inlägg från: Stellali |Visa alla inlägg
  • Stellali

    Bröllopsfest utan barn.

    Vi ska gifta oss och vill ha en fest utan barn. Ett par som vi bjudit har ingen barnvakt och är släkt. Hur ska vi göra? Våra barn kommer inte vara med! Och vi vill verkligen ha barnfritt. Hur bemöter man det? Känns så dumt. Har funderat på att de ska få ta med dottern men det känns ju elakt mot alla andras barn och våra egna.

  • Svar på tråden Bröllopsfest utan barn.
  • Stellali

    Vi har inte löst barnvakt än själva. Men tänker att de kan vara hos kompisar. Det löser sig alltid på något sätt. Bröllopet är i juli.

  • Stellali

    Vi har inte löst barnvakt än själva. Men tänker att de kan vara hos kompisar. Det löser sig alltid på något sätt. Bröllopet är i juli.

  • Stellali
    Dixie skrev 2017-02-16 22:23:29 följande:

    Hur gammalt är detta barn?

    När är bröllopet?

    Varför har de ingen barnvakt, måste de åks långt till bröllopet eller varför kan de inte fixa barnvakt?


    Ja de reser långt, och barnet är 10. Trodde att de kunde fixa barnvakt men det löser det inte.
  • Stellali
    Anonym (1234) skrev 2017-02-16 22:34:05 följande:

    Haha alltså jag trodde det var i helgen typ. Så dom har gett upp på att hitta barnvakt tills juli?


    Ja de reser långt och kommer bli tvungna att ta med dottern
  • Stellali

    [quote=77419970][quote-nick]Dixie skrev 2017-02-16 22:38:15 följande:[/quote-nick]

    Vad är viktigast för er, att detta paret kommer eller det är helt barnfritt?

    Ni behöver ju inte säga ngt till övriga gäster, om 10åringen är med på bröllopet kan ni ju bara på plats säga att det inte funkade med barnvakten

    Men jag hade ju funderat på lösningar, en 10åring kommer ju inte ha kul på en barnfri fest - och kan ju vara med någon hen inte känner sedan tidigare - så om detta barn kan vara för ers barn är det ju en lösning!

    [/Ja det ska jag försöka sälja in. Som du säger tror jag inte att det blir kul för barnet alls. Hoppas de går med på det.

  • Stellali
    Anonym (Lisen) skrev 2017-02-16 22:44:45 följande:

    Hur väl känner detta barn era barn? För är de kompisar (någorlunda) kan väl detta barn vara med den som vaktar era? 

    En av mina kompisar som bor i ett grannland tog med sin mamma för att denne skulle vara med barnet på hotellet den dag/kväll vårt barnfria bröllop var.

    Alternativt ni hyr barnvakt hem till er för alla era barn och släktingens barn. 

    Tror 10-åringen får det dötrist på ett vuxenbröllop.


    Ska kolla upp detta närmre också. Tack för tipset!
Svar på tråden Bröllopsfest utan barn.