• Liiillao

    Vad händer nu?

    Jag gillar egentligen inte dessa trådar, men hittar inga direkta svar eller tips på nätet.

    Jag har både Endometrios och Pco och har väl gett upp tanken lite på att bli mamma. Därav har jag inte heller gjort några ägglossningstester eller så.

    Sedan mitten av januari har mitt mående ändrat sig riktigt. Tog ca 2 veckor innan jag själv förstod det. Men efter åtskilliga kommentarer från såväl familj, vänner och kollegor om att "Gud vad du är trött! Är du säker på att du mår riktigt bra?" Märkt att jag faktiskt sover drygt 2-3 timmar mer om dagen, och faktiskt är trött!

    Har riktigt jobbigt med huvudvärken och var hos läkaren i veckan då mitt blodtryck blivit riktigt konstigt senaste månaden, har lågt och får riktiga dimpar. Dessutom har jag mått riktigt illa och det i sig är väl kanske inte så konstigt men att jag mår så illa att jag kräks, det har nog aldrig hänt i mitt liv innan, kräks bara vid magsjuka.

    Magen är svullen och gasfylld och brösten fryser till och ömmar...

    Hade en liten blödning när jag borde haft ägglossning men nu har mensen kommit fastän allt detta är kvar. Asså, vad ska jag göra? Det känns ju extremt långsökt med en graviditet när mensen kommit, eller?

  • Svar på tråden Vad händer nu?
  • Ebichu

    Hur gick det? Har du tagit test och var du isåfall gravid? 
    Har liknande symptom som dig nämligen.

  • Liiillao

    Tog ett test för ca 1,5 - 2 veckor sedan. Det visade negativt.

    Problemen består dock. Blodtrycksfall, magen växer, brösten värker.. kollegor som frågar vad som är fel.. kräker och har mig.. ska göra ett imorgon fredag... så får vi se.. än har jah hopp..

    Tänkte dock att det väl var omöjligt att vara gravid trots att "mensen" kommit, även om den var ovanligt liten och kort..

    Får väl se.. hur går det för dig?

  • Ebichu
    Liiillao skrev 2017-02-23 23:36:46 följande:

    Tog ett test för ca 1,5 - 2 veckor sedan. Det visade negativt.

    Problemen består dock. Blodtrycksfall, magen växer, brösten värker.. kollegor som frågar vad som är fel.. kräker och har mig.. ska göra ett imorgon fredag... så får vi se.. än har jah hopp..

    Tänkte dock att det väl var omöjligt att vara gravid trots att "mensen" kommit, även om den var ovanligt liten och kort..

    Får väl se.. hur går det för dig?


    Testa igen? om det fortfarande är negativt lär du ju åka in och få det undersökt så det inte är nått annat allvarligare :/
    Jag väntar fortfarande på bim iaf är på bim-4 nu sen får jag se vad som händer :)
  • Anonym (till)

    Har du testat igen? Annars kan det ha och göra med din endometrios kanske?

Svar på tråden Vad händer nu?