• Tihi

    Någon nackdel med att köpa en iPhone 6S vs 7?

    Jag börjar med att säga att jag inte bryr mig så mycket om att ha det senaste och att jag mest ringer, mejlar och tar foton med mobilen och är ganska ointresserad av allt man kan göra med nyaste mobilerna. Anledningen att jag starkt funderar på en 6S är att jag vill ha hörlursingången som saknas på 7. Jag har en 6 nu som jag är nöjd med. Telefonen bör hålla och fungera bra i 2-3 år. Så, finns det någon nackdel med att välja 1 1/2 år gamla 6S istället för 7?

  • Svar på tråden Någon nackdel med att köpa en iPhone 6S vs 7?
  • Tihi

    Det här måste vara ett nytt rekord. Över 6000 visningar men inte ett enda svar. Tungan ute

  • Tihi

    Jag gör ett sista försök nu när det är dags att köpa en ny mobil. Jag lutar åt 6S pga hörlursingången men finns det någon nackdel med att köpa en så gammal mobil idag? Kommer den att komma med ios 9 förresten? Det vore underbart att få gå tillbaka till 9 och slippa 10 som jag inte alls gillar.

  • Blueskillen

    Jag hade inte gjort det. Sjuan har en så pass mycket grym kamera så den slår sexan med hästlängder där. Bättre batteritid också.

    Du kan koppla hörlurar till sjuan. Adapter följer med.

    Nej, du får inte iOS 9 i en sexa.

  • Tihi
    Blueskillen skrev 2017-04-20 21:11:57 följande:
    Jag hade inte gjort det. Sjuan har en så pass mycket grym kamera så den slår sexan med hästlängder där. Bättre batteritid också.
    Du kan koppla hörlurar till sjuan. Adapter följer med.
    Nej, du får inte iOS 9 i en sexa.
    Så 6S kommer med 10? Kameran är ju en fördel förstås men jag gillar en egen ingång för hörlurar.
  • Blueskillen

    Köper du en iPhone 6 idag så är det iOS 10 den levereras ned.

  • Tihi
    Blueskillen skrev 2017-04-21 06:34:32 följande:
    Köper du en iPhone 6 idag så är det iOS 10 den levereras ned.
    Vad synd att det inte är 9. Jag börjar luta åt 7 för att kunna ha den så länge som möjligt även om jag skulle vilja ha hörlursingången.
Svar på tråden Någon nackdel med att köpa en iPhone 6S vs 7?