• DrMabuse

    Jag tycker jag har en dålig pappa

    Tjena, tänkte höra om min pappa låter som en dålig pappa, min mamma och pappa skildes för ca, 8 år sedan.. Jag valde att bo med min mamma och vi flyttade till en annan stad, dom första åren hade jag o pappa bra kontakt med varandra men det blev snabbt glesare.. Nu dom senaste 5 åren så pratar vi kanske en gång i månaden och då är det i typ 4-7 minuter, vi ses en gång om året och då är det en vecka typ.. Den nya frun han har haft i 8 år nu har två barn och det känns som att han känner dom bättre än mig och som att dom känner han bättre än vad jag känner han. Jag frågade han en gång om han nånsin har kontakt med en utav dom, och då sa han att han brukar prata med han ibland, vilket kändes konstigt eftersom att han och jag inte pratar så ofta... Kan även tillägga att det oftast är jag som ringer men nu dom senaste 2 åren så har det blivit som att jag inte bryr mig, han får ringa om det är något vilket han sällan gör.. tycker det är tråkigt... Känns ibland som att han inte är stolt över mig pga olika grejer jag valt att göra istället vilket gör ont att tänka på och får mig att känna mig lite sämre. När vi pratar med varandra så har vi inte alltid så mycket att säga och konversationerna låter oftast likadana.

    Är detta en dålig pappa? Jag är 19 och börjar som sagt sluta bry mig om han på sätt o vis, han finns ju ändå inte där.  

    Har hört att föräldrar som är ofta när dom blir äldre vill börja ha kontakt och ångrar sig, men då är det ju för sent? 

  • Svar på tråden Jag tycker jag har en dålig pappa
  • volvo142

    Har inte sagt ett ord till min pappa på flera år sluta bo hos honom vid 12/13 års åldern vad mycket jobbigt ett tag.. Men ärligt man klarar sig och livet går vidare för mig iallafall, vill man inte ha kontakt under hela eller halva barndomen. Utan ska vänta tills barnen blivit vuxna kan "föräldern" skita i det. Iallafall för min del. Kanske inte var det gladaste inlägget. Jag tycker att du ska säga till din pappa vill du inte ha mer kontakt med mig en ett 5 minuters samtal en gång i månaden varför ska jag alltid ringa? Ja alltså säg som du känner. Sen ligger bollen hos din pappa.

  • Mrs Moneybags

    Jag tycker att han låter som en dålig pappa, faktiskt.

    Det är viktigt att komma ihåg att så länge man är barn, så är det förälderns jobb att sköta relationen med barnet, att ta initiativ till att träffas och hålla kontakten. Du har alltså inte gjort något fel någon gång.

    Nu är du vuxen och ser saker för vad de är, det är sorgligt, men så ser verkligheten ut ibland. 

    Det är din pappa som har förlorat mest på det hela, tro mig.

Svar på tråden Jag tycker jag har en dålig pappa