• Syrran85

    Plugga till barnmorska i Lund

    Hej! 


    Jag är en sjuksköterska med planer på att plugga till BM i Lund men har inte tillräckligt med hp för att komma in riktigt ännu.

    Är det någon som kan berätta hur de tycker utbildningen varit? Tuff? Kan inte tänka mig att den är lätt men vill bara höra vad andra tycker. 

    Jag har två småbarn hemma... Tar jag mig vatten över huvudet om jag väljer att plugga??


    Väldigt tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Plugga till barnmorska i Lund
  • SannaS80

    Svar: JA du tar dig vatten över huvudet! Stackars barn som ska behöva vara så mycket på förskola bara för att du vill utveckla dig själv just under tiden de är små. Fattar inte varför alla inte bara kan vara hemma och ta hand om sina barn! Tid för plugg kommer senare. Kanske när de börjat skolan eller ännu längre fram.?

  • SysterY
    SannaS80 skrev 2018-01-31 15:43:31 följande:

    Svar: JA du tar dig vatten över huvudet! Stackars barn som ska behöva vara så mycket på förskola bara för att du vill utveckla dig själv just under tiden de är små. Fattar inte varför alla inte bara kan vara hemma och ta hand om sina barn! Tid för plugg kommer senare. Kanske när de börjat skolan eller ännu längre fram.?


    Vem ska betala för ts försörjning om hon ska vara hemma med barnen?

    Fördelen med att plugga när barnen är små är att de oftast kan vara mindre på förskola då ts inte är i skolan varje dag.
  • Syrran85

    Oj det var ord och inga visor....... Förvånad

    Men det är ju lite dem tankarna jag har.... jag vill inte ha barnen för mycket på förskolan.... 

    Men samtidigt vill jag verkligen bli barnmorska...... och jag tänker att det faktiskt är under en så pass kort period som de kommer att vara lite mer på förskolan. Utbildningen är på 1,5 år och stor del av del är praktik... Och då är det oftast oregelbundna tider, precis som jag har just nu när jag är anställd som ssk....

  • SysterY
    Syrran85 skrev 2018-01-31 22:11:08 följande: