Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

    Får feministiska män ligga mer?

    Peter1962 skrev 2017-02-23 15:41:47 följande:

    I förhållande kan det nog vara så, men på korgen nej, det felsta tjejer vill ha en macho man för ONS.


    Lite för grov generalisering tror jag. Väldigt individuellt vilka slags människor olika personer eftersöker på krogen.
    Anonym (JagBaraUndrar) skrev 2017-02-23 15:37:46 följande:

    Jag undrar om män som anser sig vara feminister och respekterar kvinnor får ligga mer?

    Kan det vara så att de som lever i ett jämlikt förhållande har bättre sexliv ?

    Kan det vara så att män som är feminister har större chans att ragga upp nån på krogen ?

    Är det så att män som gillar jämlikhet har större möjligheter på Mötesplatsen och Tinder?

    I diskussioner här på FL när det gäller sex verkar det som det är samma killar som klagar på att deras fru inte ställer upp på sex är samma som klagar på feminister.?

    Att det är samma killar som anänder ord som fenistfitta, häxdjävlar och PK-fittor som också klagar över att man måste ha stor kuk, vara miljonär för att få ragg ?

    Är machomannen som anser att det gott för långt när man har genustänk på förskolan helt körd när det gäller att få  ragg på Tinder?


    Ja, det tror jag. Om det är genuint iallafall, annars lyser det nog igenom rätt snabbt. Är lite inne på det du skriver om vilka slags människor som klagar över feminism tenderar att hänga ihop med att klaga över de där andra grejerna du nämner.

    Tror inte dock de som kör på spåret "feminism har gått för långt" och kallar feminister för "feminazis" är helt körda. Finns ju också kvinnor som är på så vis och därmed inte bryr sig nämnvärt eller till och med attraheras av det. Men överlag tror jag man har bättre chans om man inte är så.

    Jag vet att jag och min sambo (som definitivt skulle kalla sig feminist) har det bästa sexet jag har haft i hela mitt liv. Men vi är ju såklart inte på något sätt representativt för hur det är överlag. Men jag har faktiskt för mig att det kommit ut undersökningar om att par som lever mer jämställt ihop har tenderar att ha bättre sex. Hypotesen kring varför var dock väl inte att det berodde enbart på att mannen var feminist, men som en effekt av att båda var med medvetna så delar man bättre på sysslorna i hemmet, bättre fördelning med att ta hand om barn osv. Och att det i sin tur leder till att det dels finns mer tid och lust över för sex.

    När det gäller krogen så kan jag inte svara lika bra. Är själv i samboförhållande och aldrig riktigt rört mig på krogen på så vis. Men om jag skulle försöka tänka mig in i situationen så skulle jag ju definitivt känna mig mer bekväm med en man som verkar vettig och medveten om jämställdhet, medan en man som spyr galla över feminism och sådant skulle ge mig dåliga vibbar och skulle vilja ta avstånd från honom.

    På Tinder och sådant tror jag isåfall spelfältet kanske är något mer utjämnat. Dels för att man inte träffas i person direkt, så man får kanske inte samma dåliga vibbar, men också dels för att du kan lättare vara tydlig med hur du är och vad du letar efter. Således kan en anti-feminism man lättare hitta och matcha med en kvinna som är likadan eller inte bryr sig. Också, från vad jag förstått så är Tinder främst en plats för att hitta någon att ha sex med (även om mer seriös dating förekommer också såklart). På sådana plattformer tänker jag att man kanske bryr sig mindre i var någon står i sina värderingar och åsikter. Blir viktigare om man är attraherad och gillar samma saker i sängen bara.
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2017-02-23 16:00:28 följande:

    Du använder inte Tinder sådär jätteofta va?

    Så dina erfarenheter kommer mest av att du inte har några erfarenheter alls, men mest bara spekulerar i hur det skulle kunna vara?


    Du menar att Tinder till mestadels används för seriös dating och träffa en riktigt livspartner? För det finns flertalet undersökningar som visar att flesta använder Tinder och dyl för "casual dating".
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2017-02-23 16:13:18 följande:

    Jag menade vad jag skrev, tänk om fler gjorde det.

    Använder du Tinder ofta? 


    Nej, det tyckte jag var rätt uppenbart iom att jag dels klargjorde att jag är i ett samboförhållande och använde ord såsom "jag tror", "jag har hört" och aldrig någonsin påstod att jag hade egen personlig erfarenhet i det. Vissa frågor kräver inte att man har egen erfarenhet av det vet du, jag har likväl många bekanta som använder Tinder och har tagit del av undersökningar om Tinder. Sedan provade jag på Tinder i dess begynnelse innan jag och min sambo var tillsammans, dock inte riktigt för mig, så blev aldrig någon träff med någon.

    Använder du Tinder ofta? Isåfall, det mer intressanta - vad är det du inte håller med om som jag spekulerade i och hur tänker du istället?
  • Anonym (B)

    Intressant om de flesta som svarar här angående hur oattraktivt kvinnor finner feminist män faktiskt är män eller kvinnor själva

  • Anonym (B)
    Anonym (R) skrev 2017-02-23 22:02:54 följande:

    Det är svårt att vara osexigare och mer okvinnlig än att dels vara feminist och samtidigt motsägelsefullt nog som du skriver;

    "man håller tag i mitt hår och bestämmer takten när jag suger, smiskar mig, stryptag osv"

    En slyna som tycker så och pratar om jämställdhet går inte att respektera. 


    Och det är precis sådana som dig som Muffins2017, jag själv och många andra kvinnor aldrig någonsin skulle se till. Så inget problem där, du vill inte ha oss "slynor" och respekterar oss inte - helt fine. Vi tycker du är en mansgris som förmodligen kommer dö ut så småningom allt eftersom att färre och färre kvinnor kommer vilja föröka sig med din typ och därmed föra vidare dina snedvridna idéer om hur kvinnor och män ska vara. Vi föredrar sådana som "Supersex" verkar vara.
  • Anonym (B)
    Anonym (Lebbmannen) skrev 2017-02-24 00:12:13 följande:

    Grejen är den att för en slampa som du så vet du inte vilka killar som kliver på dig. Det är precis en person som jag som har knullat dig.

    En del slampor vet indirekt om sitt låga värde, det är därför de vill bli behandlade som den hora de känner sig som. Detta kan uttrycka sig att de vill bli dåligt behandlade, att de vill leka att de är i en roll som en slyna under sexet.


    Nej, verkligen inte. Jag skulle aldrig ta i någon som uttrycker sig som dig med ens med tång. Jag lever i ett jämställt förhållande med en feministisk man som delar mina värderingar, vad vi gör i sägen är en annan grej mot vad vi gör i vårt förhållande. Det du inte förstått med undergivenhet och bdsm är att det i grund och botten egentligen är den undergivna som har kontrollen. Det är jag som har makten att stoppa vad vi gör när somhelst. Därav skulle jag aldrig göra det jag gör med min sambo om jag inte redan visste vad för slags person han var. Någon som dig skulle aldrig komma i närheten. För det jag gör med min sambo krävs fullständig tillit och respekt. Utöver det är din attityd fett avtändande. Män som uttrycker sig som dig (och flera andra här i tråden) angående feminism och kvinnor betraktar jag som att man har låg intelligens, ologisk och kassa värderingar - allihop saker jag finner otroligt attraktivt.

    Så det blir himla lustigt hur många män i denna tråden svara på frågan i TS och säger nej och påstår att kvinnor vill ha macho män. Ni har noll aning om vad kvinnor överlag vill ha och ni verkar heller inte förstå vad feminism är samt inte heller verkar förstå grejen med att huruvida man är feminist och hur man är som person är två separata saker. Du kan vara feminist och "macho". Att en man (eller vilken person som helst) är feminist betyder inte att de per automatik är en bra person som jag kommer gilla. Men en person som uttryckligen säger att de är emot feminism är en person som jag med 99% säkerhet inte kommer gilla.

    Med andra ord, det är egentligen inte det att feministiska män har chans att ligga mer eller har bättre sex, det beror såklart på hur man är som person. Men relativt till män som uttryckligen visar att de inte är feminister så har feministiska män bättre förutsättningar.
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2017-02-24 11:39:48 följande:

    Nej, orsaken till att män uttrycker sig såhär är att de har erfarenheter av hur kvinnor fungerar.

    Och de fungerar exakt som du och flera kvinnor i tråden ger exempel på. Det är otroligt förutsägbart när man lär känna kvinnor och har olika typer av relationer med dem.

    Titta på det första inlägget jag skrev i tråden, inlägg #2, där jag förutsa det här.

    Nämligen att kvinnor kommer att aktivt hävda att ni går igång på att män är feminister.

    Jag kunde inte ha mer rätt.

    Och exakt lika rätt har jag i att kvinnor inte alls i realiteten går igång på män för att de är feminister. Det är totalt ointressant för kvinnors libido.

    Däremot finns en negativ korrelation beroende på att kvinnor gillar män som är genuina, och väldigt få män är genuina feminister.

    Dessutom blir det ju direkt tramsigt när kvinnor verkar tro att feminism skulle vara för någon slags jämställdhet. I realiteten borde ju i så samtliga dessa kvinnor och deras påstådda femnistpartners avkräva av varandra att vara övertygade MRAs också, om det skulle finnas ens en gnutta av den där omnämnda logiken som nämns ovan...


    Att du "föutspådde" att kvinnor hävdade att de föredrar feminister betyder ju inte mer än att det faktiskt är så och därför kunde du enkelt förutspå det. Att du sedan avfärdar deras/våra åsikter för att du tror att du vet bättre vad vi vill ha säger mer något om dig än om oss.

    Jag har själv dessutom klargjort att det inte är så att jag går igång på feministiska män i sig, blir liksom inte våt i trosan av att en man proklamerar att han är feminist. Däremot är sådana män som dig sjukt avtändande. Så relativt får ju feministiska män bättre förutsättningar.

    Skulle heller inte hålla med dig om att det finns få genuint feministiska män. Du utgår nog från skolan egen världsuppfattning där, som formas av vilka personer du själv väljer att omge dig med och vilka du väljer att lägga märke till i din omgivning (såsom här på FL också). Min egen bekantskapskrets (äldre släktingar exkluderade) är fylld med män som är och agerar feministiskt. Med det sagt betyder inte det att man måste rösta på FI eller vara på ett visst sätt, det är faktiskt så simpelt bara som att man inser att vi lever i ett samhälle som inte är jämställt, men att man vill att det ska vara det och att man vill försöka göra vad man kan för att bidra till det. Varken mer eller mindre än så. Att du/ni har en sån skev bild av vad det faktiskt innebär att vara feminist och framförallt en feministisk man är nog inget jag kan påverka, människor är lata och det är mer bekvämt att försöka bekräfta sina egna fördomar än att öppna sig för andra möjligheter.

    Men jag har redan sagt vad jag vill säga, har noll intresse av att fortsätta diskutera med någon anonym person online som uttrycker sig om kvinnor och feminism så okunnigt och otrevligt som du gör. Avslutar bara med att säga att inom sin tid tror jag detta "problem" ordnar sig av sig självt. Motsatt mot vad flera män här inne verkar inbilla sig så är de flesta kvinnor inte intresserade av mansgrisar som uttrycker sig såpass negativt om kvinnor och feminism. Och alltfler kvinnor kommer nog också känna precis just så och därmed inte vilja föröka sig med er och föra vidare era skeva inställningar om hur kvinnor och män ska vara på deras egna framtida barn. Ni är en art som är på nedgång. Tack och adjö, nu ska jag gå och äta en fantastiskt väldoftande lunch som min sambo förberett - efteråt kanske jag tar disken eftersom vi delar på jobbet här hemma, men innan det blir det nog lite härligt knullade som den slyna jag är enligt dig :))))

    Tack och adjö!
Svar på tråden Får feministiska män ligga mer?