• Hemligt12

    Smalare ben

    Hej! Jag har lagt på mig lite efter den senaste graviditeten, men det enda problemet är mina ben. Det låter ologiskt, men min överkropp är smal och benig men inte mina lår. Jag undrar om det finns något sätt att bara få bort fett från låren utan att få se ut som ett vandrande skelett på överkroppen? Trevlig helg!?

  • Svar på tråden Smalare ben
  • Vickan I

    Har precis samma problem. Ganska vanligt för kvinnor att fettet sätter sig där. Går jag ner i vikt så jag tycker låren är mer lagom ser jag sjukligt smal ut på överkroppen. Går tyvärr inte punktförbränna.

  • Annelie 76

    Googla lipödem. Ganska stor risk att det är det du har. Tyvärr innebär det att fettet på benen sitter som betong och diverse andra inte så roliga saker. Men googla och läs och om det stämmer in på dig så kom gärna in på facebookgruppen "lipödem inte ditt fel".

  • K grrl

    Jag är tvärtom, lägger på mig på överkroppen och har väldigt smala ben. Det går visserligen inte att punktförbränna, men man kan i alla fall bygga upp kroppen som är för liten. Jag har tränat ben och stjärt och ökat mitt omfång, med resultatet att jag fått väldigt fina, kvinnliga former.

    Mitt förslag är alltså att du bygger upp din överkropp - bröst, rygg och axlar - för en tydligare v-form, på så sätt kan du få en smalare underkropp utan att bli för tanig.

Svar på tråden Smalare ben