• leiapeja

    Inskrivning på Mölndals sjukhus på måndag för kejsarsnitt men ingen tid

    Finns det någon här som nyligen har gjort ett planerat kejsarsnitt på Mölndals sjukhus? Har inskrivning på måndag men ännu inte fått en operationsdag.


    En vän fick veta på inskrivningen att de hade tid för henne en timme senare och undrar hur det har varit för andra? Ringde förlossningskoordinatorn men hon sa att det brukade bli sista minuten tider och att man fick reda på det då. Är i vecka 40 nästa vecka.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Inskrivning på Mölndals sjukhus på måndag för kejsarsnitt men ingen tid
  • Maramina
    leiapeja skrev 2017-02-25 17:28:40 följande:

    Finns det någon här som nyligen har gjort ett planerat kejsarsnitt på Mölndals sjukhus? Har inskrivning på måndag men ännu inte fått en operationsdag.


    En vän fick veta på inskrivningen att de hade tid för henne en timme senare och undrar hur det har varit för andra? Ringde förlossningskoordinatorn men hon sa att det brukade bli sista minuten tider och att man fick reda på det då. Är i vecka 40 nästa vecka.

    Tack på förhand!


    De kan tyvärr inte säga hur många födslar de har i framtiden eller vilka av dessa som kräver akut kejsarsnitt utan det är som förlossningskordinatorn säger, den som får genomföra ett planerat snitt får vänta tills det finns en lucka och man inte riskerar blockera operationssalen för någon som kräver akut snitt. Så är det lugnt på måndag så kan du nog få ditt snitt kort efter inskrivningen, annars så får du vänta tills det blir lugnare, vilket kan vara samma dag (=troligast) men även dagen efter eller dagen efter det.

    Oavsett när det blir, lycka till!
  • Delilah2001

    Jag fick tiden ca 3 månader innan.

    Hade inskrivning dagen före själva snittet.

  • leiapeja

    Tusen tack! Då vet jag och ska förbereda mig på att det kan bli imorgon =)


    I papprena som man får hem står det att man bland annat får operationstiden på SMS en vecka innan.

  • Delilah2001

    Men har du inte fått instruktioner om att inte äta eller dricka en viss tid före, och dessutom tvätta dig med den där särskilda tvålen (minns inte vad den hette)? Kvällen innan och samma morgon?

  • leiapeja

    I papprena står det att det bara är inskrivning imorgon. Och sedan finns det de instruktionerna  för själva operationsdagen. I papprena står det ju att den kommer via SMS (vilket inte stämmer enligt koordinatorn då) - det är därför jag blev lite fundersam över hur man ska göra. Ifall man nu får en tid imorgon, då blir det ju lite sista minuten där man inte kommer ha duschat och har ätit.

  • Delilah2001
    leiapeja skrev 2017-02-26 13:01:41 följande:

    I papprena står det att det bara är inskrivning imorgon. Och sedan finns det de instruktionerna  för själva operationsdagen. I papprena står det ju att den kommer via SMS (vilket inte stämmer enligt koordinatorn då) - det är därför jag blev lite fundersam över hur man ska göra. Ifall man nu får en tid imorgon, då blir det ju lite sista minuten där man inte kommer ha duschat och har ätit.


    Ja, precis, det var det jag tänkte..

    Jag fick som sagt både datum och tid flera månader innan. Men såklart med reservation för att akutfall kan komma emellan, fast så är det ju med alla planerade operationer.

    Verkar lite rörigt som de gör nu, men det blir säkert bra till slut!
  • leiapeja

    Tack för  kommentarer =)


    Ja, det blir nog bra. Det står det också, att när man väl har fått operationstid så kan den flyttas fram beroende på läget och med reservation att det eventuellt kan flyttas till Östra.


    Vi får se. Koordinatorn sa "Det ska ju vara lite spännande också. "

Svar på tråden Inskrivning på Mölndals sjukhus på måndag för kejsarsnitt men ingen tid