• chokladspad

    Efterlysning Landvetter

    Hej! Hjälp mig få svar på en fråga som gnager mitt samvete!

    För ett antal (över tio) år sedan fanns det en stor trädgårdsaffär i Landvetter som hade en damm med olika sköldpaddor och fiskar.

    Vi ville gärna ge vår rödörade sköldpaddshona ett bättre hem. Vi hade haft henne i 18 år (!) men kände att vi inte kunde ge henne en så fin hemmiljö som hon förtjänade. Så när vi såg denna fina damm med fiskar och sköldpaddor så tänkte vi - jippi - här kommer hon att ha det mycket bättre, mer plats att simma på, osv. Så vi frågade ifall hon kunde få komma dit och bo där vilket hon fick.

    Till saken hör att vi bor i Stockholm - så vi bilade ner med vår Skalmaja hela vägen till Landvetter bara för att lämna henne. Eftersom hon trots allt var en älskad familjemedlem så bad vi dem att höra av sig om något skulle göra att det inte fungerade att ha henne där, eller om något skulle hända.

    Några år senare fick vi höra på omvägar att sköldpaddsdammen inte fanns kvar. Vad hände med Skalmaja? 

    Jag vet inte varför jag inte tog tag i frågan då, men det är väl delvis de geografiska avstånden som gjorde att det inte bara var att besöka butiken, som jag nu inte ens minns vad den hette.. dessutom var det min mor som hade hållit i kontakterna med butiken, så jag förväntade mig nog att hon skulle ta tag i det. Men det hela rann ut i sanden hursomhelst. Och nu undrar jag vad som hände med henne. Det känns liksom inte bra att inte ha ett avslut.

    Har inte riktigt vetat hur jag ska bära mig åt för att på svar på frågan, men kom häromdagen på att jag kunde efterlysa på webben! :)

    Förstår om många tycker att detta är underligt, men jag skulle vara jättetacksam om någon t ex vet vad butiken heter, eller kan ge mig någon tråd att nysta i.

    Tusen tack på förhand!

  • Svar på tråden Efterlysning Landvetter
  • chokladspad
    Farfallos skrev 2017-02-26 07:21:42 följande:

    Och det är inte den butik du hittar på en simpel googling på "trädgårdsaffär landvetter" eller?


    Jag hade fått för mig att butiken inte fanns kvar. Men jag fick ett tips av en annan person på vad den hette och det visar sig att den finns, så jag ringde dit idag. Ska ringa igen imorgon då det finns någon där som jobbade där för så länge sedan.. Tack för engagemanget :)
Svar på tråden Efterlysning Landvetter