• Anonym (....)

    Kronofogden/ löneutmätning

    Kan man komma överens med KF att själv varje månad betala in till dem istället för att de ska göra en löneutmätning?

  • Svar på tråden Kronofogden/ löneutmätning
  • Anonym (Tomas)

    Tror jag inte. De vill vara säkra att pengarna kommer in. Ni med skulder har ju inte världens bästa rykte...

  • Anonym (Ggg)

    Nej, det går inte. Möjligen att du kan få till det direkt med borgenären men det är tveksamt när du redan låitit det gå till kfm.

  • Anonym (Jon)

    Nä dom kommer inte gå med på det utan dom tar allt över existensminimum på lön o dom räknar hela hushållets inkomster

  • ostpaj

    Jag vet folk som satt in valfri summa varje månad och på så vis betat av allt. Vet även andra som inte betalade alls och lät skatteåterbäringen gå dit varje år och blivit skuldfria. Så du KAN betala av i din takt, ja.

  • Anonym (Ggg)
    ostpaj skrev 2017-02-26 21:55:18 följande:

    Jag vet folk som satt in valfri summa varje månad och på så vis betat av allt. Vet även andra som inte betalade alls och lät skatteåterbäringen gå dit varje år och blivit skuldfria. Så du KAN betala av i din takt, ja.


    Enda sättet att inte betala alls är om man lever på existensminimun redan. Självklart kan man inte välja om man vill ha utmätning.
  • Anonym (Jon)
    ostpaj skrev 2017-02-26 21:55:18 följande:

    Jag vet folk som satt in valfri summa varje månad och på så vis betat av allt. Vet även andra som inte betalade alls och lät skatteåterbäringen gå dit varje år och blivit skuldfria. Så du KAN betala av i din takt, ja.


    Att endast betala in via skatteåterbäringen funkar inte , dom godtar inte en svbetalning om året . Förut kunde man göra upp avbetalningsplaner med KF men inte sen några år tillbaka .
  • ostpaj
    Anonym (Ggg) skrev 2017-02-26 22:03:28 följande:
    Enda sättet att inte betala alls är om man lever på existensminimun redan. Självklart kan man inte välja om man vill ha utmätning.

    Anonym (Jon) skrev 2017-02-26 22:04:35 följande:
    Att endast betala in via skatteåterbäringen funkar inte , dom godtar inte en svbetalning om året . Förut kunde man göra upp avbetalningsplaner med KF men inte sen några år tillbaka .

    Okej. Fast jag betalade inte på flera år. Fick mycket skatteåterbäring som kf tog. Motsvarade ju som en månadsbetalning/år. Vad jag vet så levde jag inte på existensminimum. Jag bara ignorerade deras brev och de får ju inte bara ta pengar från någons konto. Blev skuldfri juni 2016 så SÅ länge sen var det inte.
  • Anonym (Jon)
    ostpaj skrev 2017-02-26 22:13:53 följande:

    Anonym (Jon) skrev 2017-02-26 22:04:35 följande:Att endast betala in via skatteåterbäringen funkar inte , dom godtar inte en svbetalning om året . Förut kunde man göra upp avbetalningsplaner med KF men inte sen några år tillbaka .

    Okej. Fast jag betalade inte på flera år. Fick mycket skatteåterbäring som kf tog. Motsvarade ju som en månadsbetalning/år. Vad jag vet så levde jag inte på existensminimum. Jag bara ignorerade deras brev och de får ju inte bara ta pengar från någons konto. Blev skuldfri juni 2016 så SÅ länge sen var det inte.
    Har man ingen lön kan dom inte utmäta , dom kan dock kolla upp sparkonton o utmäta ifrån
  • ostpaj
    Anonym (Jon) skrev 2017-02-26 22:20:18 följande:
    Har man ingen lön kan dom inte utmäta , dom kan dock kolla upp sparkonton o utmäta ifrån

    Men jag hade arbete och lön?
  • Anonym (Jon)
    ostpaj skrev 2017-02-26 22:27:21 följande:

    Men jag hade arbete och lön?
    Hur du lyckats då är en gåta . De första dom kollar är inkomst .
    Fast det är en ännu större gåta hur man bara lan skita i det o inte vilja göra rätt för sig .
  • ostpaj
    Anonym (Jon) skrev 2017-02-26 22:29:18 följande:
    Hur du lyckats då är en gåta . De första dom kollar är inkomst . Fast det är en ännu större gåta hur man bara lan skita i det o inte vilja göra rätt för sig .

    Jag gjorde ju det. Fast på mitt sätt :)
  • Anonym (Jon)
    ostpaj skrev 2017-02-26 22:33:31 följande:

    Jag gjorde ju det. Fast på mitt sätt :)
    Genom att skita i deras brev o endast betala via skatteåterbäringen 1 gång per år ?
    Wow
  • ostpaj
    Anonym (Jon) skrev 2017-02-26 22:34:44 följande:
    Genom att skita i deras brev o endast betala via skatteåterbäringen 1 gång per år ? Wow

    Vad spelar det för roll hur det blev betalt? Huvudsaken är ATT det blev betalt. Wow!
  • Anonym (Jonas)

    Flytta utomlands och låt de ensamkommande , paddlande , hoppande betala dina fakturor.Det är inte mer än rätt.

  • elmadumle
    Anonym (Jon) skrev 2017-02-26 21:28:15 följande:

    Nä dom kommer inte gå med på det utan dom tar allt över existensminimum på lön o dom räknar hela hushållets inkomster


    Det stämmer inte alltid, man kan, som vi hade, ha ett fast belopp de drog varje månad, mannen fick då behålla semesterersättning, bonus, övertidsersättning, skatten tog de varje år dock.
  • Anonym (Jon)
    elmadumle skrev 2017-02-26 23:53:25 följande:
    Det stämmer inte alltid, man kan, som vi hade, ha ett fast belopp de drog varje månad, mannen fick då behålla semesterersättning, bonus, övertidsersättning, skatten tog de varje år dock.
    Bonus , semersättning o andra extra inkomster räknar dom aldrig in . Dom räknar på ord inkomst .
  • elmadumle
    Anonym (Jon) skrev 2017-02-27 09:25:12 följande:
    Bonus , semersättning o andra extra inkomster räknar dom aldrig in . Dom räknar på ord inkomst .
    Det vet jag, det var ett svar till dig, att de inte alltid tar allt över existensminimun, hade de gjort det för mannen hade han inte fått behålla något av detta.
Svar på tråden Kronofogden/ löneutmätning