• D333

    Migrationsverket beslut HJÄLP SNÄLLA

    Hej

    Min man som är från Kurdistan iraq Iran har nu fått ett omdöme där det står

    migrationsverket har tagit beslut om bifall eller avslag och på grund av sekretess kan dem inte lägga ut beslutet

    Så nu tänker jag hur tror ni det kommer gå vad är det för beslut mår så dåligt för tänker på avslag ????????????

  • Svar på tråden Migrationsverket beslut HJÄLP SNÄLLA
  • AndreaBD

    Vaddå? Han har fått ett brev där det bara står att de har tagit beslut, men inte vilket beslut? Det låter helt osannolikt. Och det är nog ingen som kan gissa. Om inte det är en vanlig formulering för avslag eller tillstånd, och det finns nån som vet det. Men det verkar också osannolikt. Sånt brukar sprida sig snabbt och då är det ju ingen ide att inte säga ärligt som det är.

  • D333

    Nej utan på deras hemsida med hans beteckningsnummer kollade jag inget brev än

  • MissEw

    De skriver aldrig ut beslutet på hemsidan. De betyder alltså ingenting mer än att de har fattat ett beslut. Bara vänta tills de kommer på posten alternativt ringa imorgon och se om de kan ge ett besked på telefon men de är inte säkert. Det betyder alltså ingenting negativt i sig att det står så på hemsidan. Massa lycka till!

  • Anonym (hujhj)

    Du behöver inte oroa dig.Sverige behöver lågavlönade andra gradens medborgare med oregelbundna arbetstider så det bli säkert bifall.

  • elyse

    Asylskälen vet bara ni detaljerna kring. Att bara komma från Irak ger inte automatiskt asyl. Har själv bekanta som lever vardagsliv i Erbil.

  • D333

    tack för alla svar vi åka och kolla i migrationsverket idag om vi kan få svaret från dem men först ska jag ringa dem och kolla om det går.

    Och tack för alla positiva svar blir så glad hoppas på det bästa nu.

    skriver vad vi fick så fort jag vet

  • Anonym (Jadu)

    Hej, Verket skickar alltid brev vid beslut. Du kan i egenskap av referens ringa in och få beslutet per telefon. Pga sekretess kan du dock inte få skälen till beslutet.

Svar på tråden Migrationsverket beslut HJÄLP SNÄLLA