• Any80

    Tredje förlossning

    Väntar mitt tredje barn, och sist födde jag för 11 år sen, så det här är våran sladdis, min fråga är är man igen som förstföderska eftersom det är många år sedan? Någon som kan svara på det? Kram

  • Svar på tråden Tredje förlossning
  • Femblirsex

    Fick en sladdis fast med sex år emellan å frågade bm om det och hon sa att det stämmer inte... "Har någon den vägen vandrat så har dom plöjt upp en stig" " som att säga att man blir oskuld igen om man inte har sex.." Det var svaret jag gick :)

  • Any80
    Femblirsex skrev 2017-02-28 13:15:16 följande:

    Fick en sladdis fast med sex år emellan å frågade bm om det och hon sa att det stämmer inte... "Har någon den vägen vandrat så har dom plöjt upp en stig" " som att säga att man blir oskuld igen om man inte har sex.." Det var svaret jag gick :)


    Hur gick förlossning ? Hur många timmar tog den?
  • Femblirsex

    Nu är jag nog ett dåligt exempel o vill inte skrämmas men den tog fem dygn o var hemsk dom du säkert förstår

  • totteplopp

    Jag har åtta år mellan mina två, den sista blev en störtförlossning på totalt1 1/2 h som gick hur bra som helst. Väntar min trea till sommaren så det blir spännande hur det blir där. Jag fick svaret av min bm att det inte fanns någon gräns där man blir förstföderska igen, utan att kroppen minns

  • Mibutanche

    Jag väntar nr 3 till sommaren och det var 17 år sedan sist men min barnmorska sa precis som de ovanför säger, att har man en gång fött så kommer kroppen ihåg oavsett antal år emellan.

Svar på tråden Tredje förlossning