• Jsv17

    BIM 20-31 Mars!

    Freya18 skrev 2017-03-25 01:30:02 följande:

    Nej, nej. Du får inte joina oss än! Jag håller ju tummarna så hårt för dig nu. :) Hade du tänkt att testa i helgen eller efter?


    Jag ska försöka låta bli Jag tror jag har utvecklat nån sorts test-skräck istället för test-mani! Haha Jag hade från början tänkt att testa imorn om det inte kom nån mens, då jag på cd 32 då och min längsta cykel brukar i regel vara 31 dagar, har haft några enstaka på 32 historiskt sett men inte i närtid (och en på 33 efter jag hade varit jättesjuk så då var det nog det som rubbade systemet) Men nu är jag osäker, vill inte bli besviken så jag får se kanske test imorn eller ev. Måndag, om det inte kommer nån mens dvs, vi får se när jag törs testa
  • Jsv17

    Så cd 32, bestämde mig för att testa, eftersom mensen borde kommit idag som allra senast, då min längsta cykel vanligtvis är 31 dagar, enligt app är jag ju redan BIM +3 enligt ÄL test BIM eller precis efter BIM, eftersom jag inte känner någonting, och jag menar INGENTING så var mitt hopp inte särskilt högt från början och det var så klart neg... Man kanske kan ana något svagt i dagsljus vid fönstret (testade inte på morgonurin men det ska man ju inte behöva efter BIM) men det var CB så förmodligen deras kända spökstreck, eller en kemisk grav alternativt nåt som inte fäste/utvecklades som det ska. Så nu är det väl bara invänta mensen, får se hur sen den blir nu, kan den inte komma fort, nu vill jag ju bara få försöka igen

  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-26 12:21:16 följande:

    Åh, vad frustrerande och inte få veta. Jag har ingen erfarenhet av CB, men har hört att dom är opålitliga. Därför vågar jag inte testa med dom. Förhoppningsvis så blir dina tester starkare efter det här! Jag vet många som har testat långt efter bim och fått friska bebisar. :)


    Ja så länge man inte får mens hoppas man ju,

    kanske var så att mitt ägg inte släppte vid första höjningen utan att det kom en andra (när jag fick flytningarna) och att det släppte då i sånna fall skulle det ju kunna bli plus senare, men verkar ganska otroligt ändå, kan ju ha hoppat över ägglossning helt också det händer ju ibland, vi får se, nu vill jag bara få antingen eller, mens eller plus så jag kan gå vidare från det här "limbo-läget" en Januari bebis är ju inte heller fel

    Ska invänta mensen sen ska jag gå och köpa nya ägglossningsstickor och ta nya tag i April, kanske ny ahuset ger tur!
  • Jsv17

    Jaha cd 33 och ingen mens i sikte, men då jag testade negativt (med ett ev. Spökstreck) igår så avvaktar jag lite med testandet och inväntar mensen. Vi får se vad min kropp hittat på nu, då jag (som det verkar) är på väg mot en rekordlång cykel... Misstänker med all stress jag hade precis runt ÄL att min kropp kanske hoppade ägglossning helt, vilket är ok, nu vill jag bara ha mens så att jag kan gå vidare, och sikta mot nästa försök Tillät mig själv att vara lite ledsen igår men nu är det full fokus mot en Januari bebis

  • Jsv17

    Med risk för att låta tjatig... cd 34 ingen mens, inga gravvtecken heller för den delen, känner ingenting absolut ingenting, jag har ett sjuhelvetes humör iofs men det kan ju lika gör vara stress/pms relaterat, känner inte som nån mens är på gång heller, vad är detta?! Min kropp har aldrig krånglat, mens mellan 27-31 dagar varje månad alltid, klart den ska göra det nu! Suck!

    Hur längre hade ni väntat med att testa igen? Med tanke på att det varken är nån molvärk, ömma bröst eller nån annan känning och negativt test (med ett ett spökstreck som ev. kunnat vara ngt svagt men var nog mest önsketänkande)cd 32 (BIM ev BIM +1) är väl en graviditet inte särskilt troligt? Vad tror ni?

  • Jsv17
    Sullulla skrev 2017-03-28 18:27:11 följande:

    Är detta possessivt ?

    Sambon tycker det är för svagt för å räknas till ett pluss


    Det där är ett solklart plus! Grattis!!
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-28 19:57:28 följande:

    Vad jobbigt när det varken händer det ena eller det andra. :( Jag skulle testa imorgon igen. Då har det gått några dagar sen senaste testet.


    Ja, imorn ska jag iväg på jobb tidigt, så väntar nog ytterligare en dag, vill inte behöva stressa iväg utan ha chans att smälta ev. besked, vad det än är...

    Sjukt jobbigt är det, speciellt när kroppen aldrig betett sig så här, även om mensen har varit lite sen så har man känt väldigt tydligt att den är på gång, nu känner jag nada

    Tack snälla du för att du tar dig tid att dela dina funderingar, så skönt att få bolla tankarna med nån
  • Jsv17

    Om jag inte blivit galen, så är detta positivt, kan inte tro att det är sant! Trodde jag inte, har haft lite molvärk nu igår men annars inget... Så konstigt livet är ibland, hoppas den lilla vill stanna

  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-29 18:10:44 följande:

    Åh, vad roligt!! :D Stort grattis! Jag höll tummarna så hårt för dig! :)

    Jag plussade med likadant test i december och det såg ut så där för mig också. Direkt efter visade även det digitala "gravid 1-2".


    Tack Freya! Alltså som man letar tecken och känner efter och när jag väl plussar har jag inte haft ett enda! Haha

    Håller mina tummar jättehårt att det blir en December-bebis för dig också, kände en connection med dig då vi både haft MA i samma vecka tidigare, hoppas verkligen få hänga med dig i BF december tråden iaf, jag håller tårna också för säkerhets skull

    Jag har ett digitalt jag tänkte ta imorn bitti, så får vi hoppas att det också ger utslag, borde det ju göra tycker jag

    Nu gäller det bara att inte vara så rädd för att historien ska upprepa sig och tänka positivt
  • Jsv17

    Jag är definitivt gravid... Men nu på morgonen så började jag få bruna flytningar det ihop med att jag inte har så mycket symptom gör ju att det känns lite tveksamt, måste ju ha ganska hög hcg då cb+ strecket kom nästa direkt inom 15-30sek och är starkt, och hcg har ju stigit IOM att testet var så svagt i Söndags (förstår nu att det var ett mkt svagt positivt och inte spök) men det är ju ingen garanti tyvärr.

    Läste statistik och i 70% av fallen med små blödningar eller spottings så går det faktiskt bra, men jag kan inte slappna av ändå, framförallt inte med min historia dessutom, nu blir det ett par jobbiga dagar

  • Jsv17
    Isathe skrev 2017-03-30 09:03:17 följande:

    Grattis till ditt plus

    Däremot förstår jag din oro i och med dina bruna flytningar och tidigare historia. Men jag ska hålla alla tummar jag kan för dig!!


    Jilo skrev 2017-03-30 09:20:21 följande:

    Grattis till pluss!!!! Men vad jobbigt med flytningarna! Orolig är man ju ändå, så kan tänka mig att du har svårt att glädja dig riktigt för plus:et, som ju vill göra :( Håller tummarna så hårt jag kan för dig!


    Tack tjejer, era tummar hjälpte ju sist så hoppas de ska göra det nu med

    Som min man sa till mig, "gläds åt att du blivit gravid, skulle det inte gå vägen så vet vi ju att vi kan och då är det ju bara försöka igen!" Önskar jag kunde ha hans positiva attityd
  • Jsv17
    Anonym (Gravid på nytt) skrev 2017-03-30 09:48:08 följande:

    Grattis! Sitter själv och oroar mig för ett nytt mf. Håller tummar och tår att det går hela vägen för oss båda! <3


    Jag håller också tummarna för oss båda två också
  • Jsv17
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-30 11:57:20 följande:

    Grattis!

    Vilken dag började du testa positivt? Jag är på bim-3 idag och testade negativt. Så jävla tråkigt.


    Jättejätte svagt på BIM (trodde det var spök för det var så svagt) och positivt igår BIM +3 och väldigt tydligt imorse på BIM +4

    Men nu är det ju missfallsoron ist...
  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-30 11:22:28 följande:

    Ja, precis. Vi har lite samma historia. Men bli inte orolig över bruna flytningar eller blödning (jag vet, mycket svårt att inte oroa sig!). Jag blödde smått flera gånger innan vecka 7 och ändå såg allt okej ut på VUL. :)

    Min mens är slut nu och PE visade i princip blankt. Tyckte först att jag anade svagt positivt fortfarande, men den försvann sen. Så nu hoppas jag att det tar sig i april! Vi tar det lite chill den här månaden. Har mycket jobb och grejar fortfarande med renovering. Sen har man blivit lite smått besatt av att bli gravid fort igen efter MA:t. Men vi kör på varannan dag som tidigare.

    Härligt att det digitala visade positivt för dig! Det blir ju så verkligt då. Lycka till och njut! Du är gravid! :D


    Skönt med blankt test så du vet att du startar om med bästa förutsättningar

    Ja, jag vet googlar man runt på lite forum så verkar det 50-50 på det tidiga blödningarna hälften slutar i bebis och andra halvan i MF, man får väl bara hoppas att man är i "rätt halva" men fortfarande bara brunt blod, kollade med gyn också som sa att visst ett mf kan börja så, men att så länge det inte är fräsch blod så är det inget MF och kan vara helt normalt, jag skulle återkomma om jag började blöda kraftigt, annars om bruna flytningarna skulle hålla is sig rekommenderade de tidigt vul i v.7-8 för att se att allt är bra, hon sa som alla andra, är det ett missfall kan du inte stoppa det så slappna av bara och se dig själv som gravid så länge inget bevisat motsatsen, så det har jag bestämt mig för
  • Jsv17
    Jilo skrev 2017-03-30 16:42:10 följande:

    Jag är i fullständig chock!!! Vi som inte kunde bli gravida enl läkarna???


    Supertydligt plus också! Grattis!!!
  • Jsv17
    meela skrev 2017-03-31 06:53:44 följande:

    Vet inte om det går att se men imorse på BIM fick jag ett väldigt svagt positivt som en skugga bara. Är i chock.. trodde inte alls att det skulle bli något denna gånf och var inställd på mens. Får bara hoppas att det går vägen nu.


    Grattis! Mitt plus på BIM var också jättesvagt, så svagt att jag trodde det var ett spök, har bara blivit starkare och starkare efter det
  • Jsv17

    Idag har blödningarna upphört

    Jag har bestämt mig för att det är ett gott tecken, klart det fortfarande kan vara ngt galet, men hade ju känts värre om det tilltagit och blivit värre.

    Nu ska jag bara hålla ut till jag kan få ett vul i v.8-9 för nu har jag bestämt mig för att jag vill kolla upp detta så fort jag bara kan, och tills dess (eller nåt annat drastiskt händer) så är jag helt enkelt gravid och tänker glädjas åt det

    Tack för alla tummar, tror de hjälpt igen

  • Jsv17
    Freya18 skrev 2017-03-31 19:02:13 följande:

    Kommer nog gå bra ska du se! :) Du får jätte gärna uppdatera hur det går för dig. Det är en spännande process med graviditet!


    Det ska jag absolut göra! Jag vill ju veta hur det går för dig också!
Svar på tråden BIM 20-31 Mars!